افت ۱۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار پس از توافق

در پی اعلام خبر توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ ، قیمت خودروهای داخلی در بازار با روندی کاهشی روبرو شد، به طوری که قیمت این خودروها بین ۱۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومان کاهش یافت.

به گزارش فارس، هر چند بازار خودرو  طی سه، چهار ماه اخیر با روندی کاهشی قیمت‌ها همراه بوده است، اما باز هم بازار نسبت به اعلام خبر توافق هسته‌ای بدون واکنش نماند و قیمت خودروهای داخلی تا ۱.۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

بر این اساس، بررسی بازار محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افت ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 نیز ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۳۷ میلیون تومان رسیده است.

در مورد پژو ۴۰۵ نیز باید به افت ۲۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اشاره کنیم.

پژو پارس سال نیز با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی، این روزها به قیمت ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز افت قیمت ۳۰۰ هزار تومانی را در بازار تجربه کرده و به قیمت ۳۷.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


در مورد تندر ۹۰ مدل E2 دنده اتوماتیک هم باید به کاهش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

قیمت رانا هم ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است و مشتریان می‌توانند این خودرو را با قیمت ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از بازار خریداری کنند.

* افت قیمت پراید

در بررسی محصولات سایپا نیز باید به افت ۱۰۰ هزار تومانی قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کنیم.

قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SE نیز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و سایپا ۱۳۱ مدل SE هم با افت قیمت ۱۰۰ هزار تومانی، این روزها به قیمت ۲۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در عین حال قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SE بدون تغییر، ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی مانده است.

قیمت تندر پارس نیز با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون تومان رسیده است.

در مورد آریو دنده اتوماتیک نیز باید به کاهش قیمت ۱.۵ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر به قیمت ۵۴.۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت آریو دستی نیز با افت ۵۰۰ هزار تومانی در بازار به ۴۸ میلیون تومان رسیده است.

در چنین شرایطی، قیمت وانت زامیاد بنزینی در بازار ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۲۴.۵ میلیون تومان رسیده است.

* مشتریان در انتظار کاهش دوباره قیمت‌ها

در کنار افت روند نزولی بازار خودروهای داخلی، بازار خودروهای خارجی طی روزهای اخیر تغییر چندانی را شاهد نبوده و در این مورد می‌توان به ثبات قیمت اکثر خودروها اشاره کنیم، هرچند قیمت سوناتا ۲۰۱۵ با افت ۵۰۰ هزار تومانی در بازار به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است.

بازار خودروهای داخلی در حالی روند کاهشی قیمت‌ها را تجربه می‌کند که خریداران همچنان منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها در این بازار هستند و در عین حال، بحث‌های مطرح شده مبنی بر حضور شرکت‌های خودروساز خارجی در ایران در پی توافق هسته‌ای، احتمال کاهش قیمت خودرو و ایجاد تنوع بیشتر در عرضه خودرو به مشتریان را به همراه دارد.

 


 
 

قیمت برخی خودروها ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار آزاد بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار آزاد بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، هفته‌ای که گذشت قیمت پراید SE111 معادل ۱۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ معادل ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8 معادل ۱۰۰ هزار تومان، پارس تندر ۲۰۰ هزار تومان، تندر اتومات ۵۰۰ هزار تومان و قیمت تندر ۹۰ مدل E2 هم ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

قیمت باقی خودروهای داخلی تغییر خاصی نداشت.

قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:

خودرو قیمت کارخانه‌ای قیمت بازار
تیبا ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
پراید SE111 ۲۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
پراید ۱۳۱ ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان ۲۰ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ ۳۰ میلیون و ۴۴ هزار تومان ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
سمند EF7 ۲۹ میلیون و ۹۷۳ هزار تومان ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۳۴ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ قیمت جدید هنوز اعلام نشده ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ v8 ۳۴ میلیون و ۹۹۱ هزار ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
لیفان ۶۲۰ ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۴۵ میلیون تومان
لیفان x60 ۶۱میلیون تومان ۶۲ میلیون تومان
ام وی ام ۳۱۵ ۴۰ میلیون تومان ۴۰ میلیون تومان
ام وی ام ۱۱۰ ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
ام وی ام ۵۳۰ ۴۴ میلیون تومان ۴۴ میلیون تومان
ام وی ام x33 ۶۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
جک ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۴۸ میلیون تومان
پارس تندر ۳۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰ اتومات ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰ E2 ۳۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان ۴۴ میلیون تومان

 

پراید دیگر جایزه همایش‌های پیاده روی نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ -از این پس جایزه ای که طی سال‌های گذشته به شرکت کنندگان در همایش های پیاده روی اهدا خواهد شد، خودروی پراید نیست. 

به منظور ترغیب مردم برای شرکت در همایش‌های پیاده رودی، طی سال‎های گذشته خودروی پراید به عنوان جایزه ویژه برای این همایش‎ها در نظر گرفته می‎شد که به قید قرعه به یک یا چند نفر از شرکت کنندگان اهدا می‎شد اما از این پس چنین جایزه‎ای برای این همایش‎ها در کار نیست و وسایل ورزشی جایگزین آن خواهد شد.

علی مجدآرا، رئیس فدراسیون ورزش‎های همگانی در نشست خبری که امروز چهارشنبه داشت، در این زمینه اظهارداشت: انگیزه خودرو از بین رفته است به همین دلیل از هفته آینده وسایل ورزشی مانند تردمیل را به عنوان جایزه ویژه برای شرکت کنندگان در همایش‌های پیاده روی در نظر خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش‎های همگانی تصریح کرد: همچنین سفرهای زیارتی بخش دیگری از جوایز ما را برای این همایش‌ها تشکیل خواهند داد در هر صورت دیگر جایزه‎ای به عنوان خودروی پراید نداریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا