یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" استان سیستان و بلوچستان از دستگیری سارق اینترنتی توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"  "سرهنگ محمد رضا کاظمی"در تشریح این خبر گفت : خانمی با مراجعه به پلیس فتا ،با اعلام برداشت های متعدد غیر مجاز از حساب بانکی اش در خواست دادخواهی کرد .

فرمانده انتظامی چابهار اظهار داشت : با بررسی دقیق موضوع , کارشناسان  پلیس فتا در بر خورد با تراکنش های انجام شده متوجه شدند که مبلغ ده میلیون ریال  در بازه های زمانی خاصی از حساب شاکیه برداشت شده است و کارشناسان پلیس وارد عمل شده که با بررسی های فنی انجام شده از طریق فضای مجازی، هویت سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ کاظمی افزود: در برسی های بعمل آمده مشخص شد که سارق برادر شاکیه می باشد که با هماهنگی های لازم متهم دستگیر و به مقر انتظامی دلالت گردید که متهم در بدو امر نسبت به سرقت و کار انجام شده اظهار بی اطلاعی می کرد ولی زمانی که با ادله محکم  و مستندات پلیس مواجهه گشت به بزه ارتکابی خود اعتراف نموده و عنوان داشت با سوء استفاده از اعتماد خواهرش زمانی که  کارت بانکی وی را به صورت امانی در اختیار داشته از فرصت بدست آمده استفاده کرده و با اختصاص دادن رمز دوم اینترنتی در زمان مناسب اقدام به سرقت می کرده.

 سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه نمود: حداقل به صورت دوره های ماهیانه رمز های ورودی حساب خود را تغییر داده و از قرار دادن کارت بانکی خود به افراد غیر مطمئن جدا خودداری  و در صورتی کارت بانکی خود را در اختیار فرد دیگری قرار دادند به محض دریافت کارت رمز دوم را تغییر دهند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا