یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه رابطه های بی ضابطه افراد در فضای مجازی آسیب زا است در خصوص باج گیری های اینترنتی از طریق شبکه های موبایلی هشدار داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرگرد"علی عباسی کسانی" در این باره گفت:باج گیری از طریق شبکه های مبتنی بر گوشی های موبایل به این صورت است که با فریب و شیوه های متعدد از فرد خواسته می شود که عکس های خارج از عرف که مربوط به حریم شخصی می شود را به صورت آنلاین برای ان ها اجرا و ارسال نماید.

وی ادامه داد:در مرحله بعد فرد را تهدید می کنند که در صورتی که درخواست آن ها را برای پرداخت پول عملی نشود عکس های او را در گروههایی که عضو هستند منتشر می کند.

رئیس پلیس فتا افزود:قربانی که تحت فشار روانی شدید قرار می گیرد از طرفی توانایی پرداخت مبلغ درخواستی که اغلب خیلی زیاد است را نداشته و از طرف دیگر خود را در معرض آسیب پذیری می بیند که این موضوع مشکلات و آسیب های فراوان را برای او بوجود می آورد.

سرگرد کسانی تصریح کرد:پرداخت هر گونه وجه به اینگونه کلاهبرداران تضمینی برای عدم باجگیری آن ها در آینده نخواهد بود و ممکن است تهدید خود را تکرار کنند.

وی در خصوص علل و راهکار های پیشگیری از این گونه جرایم گفت:باجگیری زمانی رخ می دهد که افراد بدون ضابطه یک رابطه دوستی اینترنتی را آغاز می کنند و پس از جلب اعتماد یکدیگر باجگیر از قربانی می خواهد عکس ها و فیلم های متعارف را برای او ارسال کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در هر طیف سنی و در هر گروه جنسی ممکن است باجگیری وجود داشته باشد هشدار داد:کاربران اینترنتی که با آن گفتگو می کنید امکان دارد که آن شخص نباشد که خود را معرفی می کند.
وی با اشاره به اینکه هر چیزی که در اینترنت منتشر می شود ممکن است ضبط،ذخیره و یا برای دیگران ارسال شود به کاربران شبکه های اینترنتی توصیه کرد:به دعوت افراد غریبه و ناشناس در شبکه های اجتماعی پاسخ ندهند و اطلاعات حساس و شخصی را که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد در پروفایل خود قرار ندهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا