خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت:

افزایش قیمت سیمان منوط به تایید ستاد هدفمندی یارانه‌هاست
گروه صنایع معدنی >سیمان - در حالی که انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزایش 21 درصدی قیمت سیمان از اواخر سال گذشته را کاملا قانونی و مطابق توافق این انجمن با وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده، مدیر کل تامین و توزیع کالای این وزارتخانه معتقد است که افزایش قیمت سیمان نیاز به پروسه ای دارد که هنوز طی نشده است.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، یزدان سیف، مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره امضای توافق‌نامه این وزارتخانه با انجمن سیمان در اواخر سال گذشته برای افزایش قیمت سیمان اظهار کرد: هر گونه افزایش قیمت کالاهای اساسی، حساس و ضروری بر اساس بخشنامه معاون اجرایی رئیس جمهور و جانشین ستاد هدفمندی یارانه‌ها از 24 اسفند سال گذشته منوط به مطرح شدن موضوع در کارگروه تنظیم بازار ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها دارد که تا این لحظه برای افزایش قیمت سیمان چنین پروسه ای طی نشده‌ است. فرآیند توافقات باید طی شود.

وی با تاکید بر این‌که براساس مذاکرات انجام شده، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان باید پیشنهاد افزایش قیمت را ابتدا به کارگروه تنظیم بازار ستاد هدفمندی یارانه ها ارائه کند، گفت: این درحالی است که انجمن سیمان بدون نظر نهایی ستاد موضوع افزایش قیمت را عملیاتی کرده و تصمیم گرفته‌ است که در ایام عید افزایش قیمت را اعمال کند.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که واحدهای تولیدی سیمان تا این لحظه مجاز به افزایش قیمت نیستند تصریح کرد: مگر این که پیشنهاد به کارگروه تنظیم بازار ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها ارائه و درباره تغییر قیمت سیمان مجوز لازم گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که موضوع افزایش قیمت سیمان باید با آرامش حل شود، تصریح کرد: هر نوع تنش در این زمینه در نهایت به ضرر صنعت سیمان کشور است و این موضوع باید در فضای کارشناسی حل و فصل شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا