خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳
كرباسيان:
دولت قبل ۲۰ هزار ميليارد تومان از اموال ايميدرو را به باد داد
یزدفردا"گروه معادن - معاون وزير صنعت و رئيس هيئت عامل ايميدرو با انتقاد شديد از تصميمات غيركارشناسي در دولت گذشته گفت: تصميمات نابجا در دولت گذشته موجب شد بيش از 20 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري دولت در ايميدرو به اسم خصوصي سازي و خلاف جهت راه خصوصي سازي با نام رد ديون دولت به سازمانها و نهادهاي ديگر بر باد برود.
به گزارش ماين نيوز، مهدي كرباسيان در گفت‌وگويي با اشاره به اينكه دارايي‌هاي ايميدرو به سازمانها و نهادهايي كه اصلا تخصصي كار را نداشتند تحت عنوان رد ديون دولت واگذار شد، گفت: اين اتفاق باعث شد تا طرح‌هاي توسعه‌اي ايميدرو نيمه تمام بماند و پول رفته هم با آن بازنگشت.

وي افزود: به دليل مشكلات ايجاد شده در مورد ضمانت‌هاي ايميدرو براي طرح‌هاي فولادي، زماني كه بنده به ايميدرو آمدم بانكها هزار ميليارد تومان از اموال ايميدرو را ضبط كرده بودند.

وي با بيان اينكه تعويض شش رئيس ايميدرو ظرف سالهاي 89 تا 92 ضربه سنگيني به اين سازمان وارد كرد، افزود: نبود ثبات مديريتي و عدم تخصص مديران سابق باعث شده كه تصميمات اتخاذ شده در اين سازمان كارشناسي نباشد. اين امر باعث شده كه كارهاي جاري سازمان روي زمين بماند و در نهايت لطمه آن دامنگير ايميدرو شده است.

رئيس هيئت عامل ايميدرو همچنين در اين گفت‌وگو درباره وضعيت شستا كه خودش آن‌را تاسيس كرده اظهارنظر كرده و گفته: وقتي شستا را در سال 84 تاسيس كرديم جزو قدرتمندترين بنگاه‌هاي اقتصادي كشور بود. اما الان چه اتفاقي افتاده است؟ تامين اجتماعي سر پرداختهاي خود دچار مشكل است و پول درمان ندارد. حقوق بازنشستگي نمي تواند بدهد براي اينكه دست اندازي به پول مردم شده است. اين باور در ايميدرو هم رخ داده است به اين معنا كه پول بانكها را نبايد داد.

متن كامل گفت‌وگوي مهدي كرباسيان، معاون وزير صنعت و رئيس هيئت عامل ايميدرو با ويژه‌نامه پايان سال 1392 روزنامه جهان صنعت را مي‌توانيد از اينجا دريافت و مطالعه نماييد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا