خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳
در سال 2013
ایران پنجمین تولیدکننده بزرگ فلدسپار در جهان شد/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی فلدسپار
یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود ترکیه را با تولید 7 میلیون تن به عنوان بزرگترین تولیدکننده فلدسپار در جهان اعلام کرد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) ایتالیا با تولید4.7 میلیون تن و چین با تولید 2.1 میلیون تن رده های دوم و سوم بزرگترین تولیدکنندگان فلدسپار جهان را به خود اختصاص دادند. تایلند نیز با تولید 1.1 میلیون تنی رده چهارم را بدست آورد.

همچنین ایران و فرانسه هر یک با تولید 650 هزار تن به طور مشترک رده پنجم را بدست آوردند.

مجموع تولید جهانی فلدسپار در سال 2013 بالغ بر 23 میلیون تن شد که نسبت به تولید سال 2012 رشد 300 هزار تنی را نشان می دهد.

از دیگر تولیدکنندگان عمده فلدسپار در دنیا می توان به آمریکا، آرژانتین، برزیل، بلغارستان، جمهوری چک، مصر، آلمان، هند، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، مکزیک، لهستان، پرتغال، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، اسپانیا و ونزوئلا اشاره کرد.

آنطور که سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرده شیشه، بطری های نوشیدنی و عایق های خانه و ساختمانها عمدتا مصارف فلدسپار را در آمریکا تشکیل می دهند. البته در این بین بیشترین مصرف فلدسپار در آمریکا همچنان صنعت شیشه در حوزه ساخت شیشه های حاوی مواد نوشیدنی است. بخش سرامیک سازی نیز از دیگر کاربردهای فلدسپار محسوب می شود.

از سوی دیگر مصرف فلدسپار در بخشهای کاشی و لوله کشی در آمریکا و اروپای غربی همچنین پایین است به این دلیل که بخش مسکن در این مناطق هنوز نتوانسته به میزان قابل قبولی از شرایط رکود خارج شود. این باعث شده تا تعدادی از کارخانه های تولید فلدسپار در این مناطق تعطیل شده و نیاز به واردات این ماده معدنی افزایش یابد.

ذخایر شناخته شده و احتمالی فلدسپار در جهان بسیار بیشتر از نیاز جهانی به این ماده است.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی فلدسپار در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا