خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :
حقوق کارگران "معدن" آیین‌نامه خاصی ندارد
عوارض ۱۰ درصدی "سنگ آهن" بازار را کنترل می‌کند
یزدفردا"گروه معادن: - معاون وزیر صنعت با بیان اینکه اعمال عوارض ۱۰ درصدی صادرات سنگ ‌آهن موجب کنترل بازار می‌شود، گفت: حقوق کارگران معدن آیین‌نامه خاصی ندارد و مطابق قانون کار است.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص میانگین حقوق کارگران معدن، اظهار داشت: کارگران معادن مشمول قانون کار هستند منتهی درآمد آنها به وسیله اضافه‌کار و مسائلی از این دست، بیشتر از کارگران صنعتی است.

وی با بیان اینکه برای حقوق کارگران معدن، آیین نامه خاصی وجود ندارد، گفت: هیچ‌گونه حقوق مازادی به دلیل سختی کار به این افراد تعلق نمی‌گیرد اما به طور کلی میزان حقوقی که معادن متعلق به نهادهای عمومی در نظر می‌گیرند بیشتر از معادن متعلق به نهادهای خصوصی است.

سرقینی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به مدار رسیدن هفت طرح فولادی و مسائل مربوط به صادرات سنگ آهن، آیا در تامین مواد اولیه مشکلی خواهیم داشت یا خیر؟، افزود: با توجه به اینکه از سال آینده عوارض ۱۰ درصدی برای صادرات سنگ آهن در نظر گرفته می‌شود، بنابراین بازار در این خصوص به طور اتوماتیک کنترل خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت تصریح کرد:‌ همچنین از طرفی ذخایرمان به‌ اندازه‌ای است که کارخانجات فولاد بتوانند کار خود را ادامه دهند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا