خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲
کرباسیان خبر داد:
امکان دستیابی به ۸۰ نوع ماده معدنی در ایران
گروه اكتشاف و زمين شناسي - معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: ایران دارای منابع ارزشمند خدادادی معادن است و با اکتشافات وسیع و صحیح می توانیم تقریبا به همه ذخایر عناصر جدول مندلیف در كشور دست پیدا كنیم.
به گزارش ماين نيوز، مهدی کرباسیان گفت: تا به امروز ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده اما با یک بررسی مقدماتی امکان شناسایی و دستیابی به حدود ۸۰ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها در ۱۰۰ هزار کیلومترمربع از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومترمربع مساحت کشور کار اکتشافی انجام شده است، اظهار امیدواری کرد ایمیدرو در آینده نزدیک با یک ساز و کار اجرایی رونق و سرمایه گذاری،كافی بتواند اکتشافات معدنی را در کشور توسعه دهد و بر ذخایر معدنی كشور بیفزاید.

کرباسیان تصریح کرد: یکی از مسایل مهم مقطع فعلی که می تواند کمک بزرگی برای بخش صنعت کشور باشد، توجه به حوزه معدن به معنای عام و سپس حوزه صنایع معدنی و ارزش افزوده حاصله پس از آن است.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره صنعت فولاد اظهار داشت: در برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد پیش بینی شده که این رقم قابل تحقق، دست یافتنی و عملی خواهد بود به شرط آنکه برای آن برنامه ریزی دقیق انجام شود.

کرباسیان تامین مواد اولیه را برای اجرای طرح های فولادی با اهمیت خواند و افزود: در این زمینه ، اکتشاف در ۲۰۰ هزار کیلومترمربع در شرق کشور در دستور کار ایمیدرو قرار دارد و قرارداد اجرای نخستین مرحله از آن در سطح ۱۲ هزار کیلومترمربع در سنگان امضا شده و به زودی قرارداد مربوط به مرحله دوم این طرح در محدوده ای به وسعت ۲۰ هزار کیلومتر مربع بین چابهار تا استان خراسان امضا خواهد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا