خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : جمعه ۶ دی ۱۳۹۲
کرباسیان اعلام کرد:
جزئیات تامین اعتبار ۵ طرح فولادی
گشایش ال‌سی ۱۵ درصدی برای طرح‌های فولاد
گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از گشایش ال‌سی ۱۵ درصدی برای ۵ طرح فولادی خبرداد و گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۶۵ درصدی بخش‌خصوصی داخلی و ۳۵ درصدی دولت محقق شده است.
مهدی کرباسیان با تشریح جزئیات تامین اعتبار ۵ طرح فولادی گفت: هم اکنون سرمایه گذاران ایرانی با سهم ۶۵ درصدی و مشارکت ۳۵ درصدی ایمیدرو، ۵ طرح فولادی را تامین اعتبار کرده اند که خوشبختانه مراحل حقوقی این کار در حال سپری شدن است و برای گشایش ال‌سی اقدام کرده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین ۴ طرح را نیز بانک صنعت و معدن تامین اعتبار خواهد کرد و اگر مشکلات بروکراسی و اداری حل شود، هرچه زودتر این طرحها اجرایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: گشایش ال‌سی با نرخ ۱۵ درصد برای ۵ طرح فولادی مذکور صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه سرمایه گذاران مبلغ این گشایش اعتبار را در دو قسط ۷.۵ درصدی در ابتدا و نیز بعد از گذشت مدتی پرداخت خواهند کرد.

به گفته کرباسیان، این ۵ طرح شامل واحد احیای مستقیم نی‌ریز، احیای مستقیم شادگان، بافت، قائنات و سفید دشت است که برای قائنات و سفیددشت گشایش ال‌سی نیز صورت گرفته است و گشایش اعتبار سه طرح دیگر در مراحل نهایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: طرح های احیای مستقیم سبزوار و میانه نیز مراحل اداری خود برای گشایش ال‌سی را سپری می کند که امیدواریم هرچه زودتر این دو طرح نیز به نتیجه برسند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا