اعضای شورای اسلامی شهریزد در نشستی در محل استانداری با سيدمحمدمیرمحمدی استاندار و سيدمحمدرضاسيدحسینی معاون عمرانی استاندار مشکلات و معضلات شهری بررسی کردند.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "در ابتدای این نشست که در محل استانداری برگزار شد، حجت الاسلام شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهريزد با اشاره به اینکه عمده رویکرد شورا در مصوبات توجه به مسائل فرهنگی بوده، افزود: در این زمینه شورای اسلامی شهر یزد کمکهایی را به ساخت مساجد و آموزش و پرورش داشته که این خود نشان از توجه شورای دوره چهارم به مسائل فرهنگی شهر بوده است.

همچنین وی در ادامه یادآور شد: ایجاد پارک بزرگ حسن‌آباد ، پارک بانوان حسن آباد، پارک مهرآوران، پارک طبیعت، پارک زیتون و تل کسنویه از مهمترین مصوبات شورای اسلامی شهر یزد در زمینه ایجاد پارک وفضای سبز در محلات بوده که در این زمینه خوشبختانه موفق عمل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان سخنان خود خواستار توجه ویژه استاندار محترم به طرح‌های شهرداری از جمله پارک کنارگذر شهر شد و در این زمینه افزود: در صورتی که زمین این پارک به شهرداری واگذار شود شهرداری کار خود را آغاز خواهد کرد.

همچنين‌سیدمحمدرضامدرسی‌ازاعضای شورای اسلامی شهریزدگفت: متاسفانه سرمایه‌گزاری‌هایی که توسط شهرداری انجام می‌شود، مورد حمایت قرار نمی‌گیرد درحالیکه این سرمایه گزاری می‌تواند یک ظرفیت اقتصادی مناسبی را برای شهر ایجادکند.

حجت‌الاسلام حمیدرضامطهریان رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست ضمن تشکر از دکتر میرمحمدی استاندار محترم و مهندس سیدحسینی معاون عمرانی استاندار به علت ارتباط مستمر با شورا وشهرداری، با اشاره به اینکه بخشي از ساکنین حاشیه‌های شهر هنوز از خدمات شهری استفاده نمی‌کنند و مردم آن منطقه با مشکل روبرو هستند، افزود: شورای عالی شهرسازی می‌تواند با الحاق حاشیه‌های شهر به شهر زمینه استفاده از خدمات شهری را برای مردم حاشیه نشین فراهم آورد.

وی همنین با اشاره به اینکه در حفظ بافت تاریخی باید تلاش مستمر داشت، افزود: برای حفظ بافت نباید با افزایش مساحت آن ، از قسمت‌های قبلی غافل شد و به نظر من باید برای همین بافت تاریخی فعلی برنامه‌ریزی شود تا بتوان به خوبی از آنها نگهداری شود تا ارزش تاریخی آن  حفظ گردد.

محمدفقیه‌خراسانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر یزد در این نشست با اشاره به مشکلات کمبود آب در استان، استفاده از آب پساب برای آبیاری فضای سبز وپارکها را روشی مناسب ارزیابی کرد وافزود: خوشبختانه شورا در این زمینه قدمهای موثری را برداشته که نمونه آن احداث استخرپساب واقع در بلوار فقیه خراسانی می باشد.

شایق عضو شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست با اشاره به افزايش تخلفات ساختمانی گفت: متاسفانه طی سالهای اخیر ساخت وسازهای غیرمجاز در شهر زیاد شده که در این زمینه می طلبد ارگانهای مربوطه با شهرداری همکاری داشته باشند تا آیین نامه 2800 در همه ساخت وسازها رعایت شود.

محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار یزد هم دراین نشست گفت: عمده تصمیم گیری‌های شهرداری به اشتراک گذاشته شده و نتیجه این اشتراک‌گذاری در شهر به خوبی نمود است و رویکرد و نگاه شهرداری به شهر برای ایجاد محیطی آرام برای شهروندان می باشد که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

سيدمحمدمیرمحمدی استاندار یزد در این جلسه ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه فرهنگ یک شهر هرچه غنی‌تر باشد آن شهر می‌تواند الگو قرار بگیرد، تصريح كرد: اعضای شورای اسلامی شهر یزد در نشان دادن فرهنگ شهر یزد می‌توانند نقش بسیار مهمی را داشته باشند و باید در همه زمینه‌ها تعامل و همدلی بین شورای اسلامی شهر و ارگانها ایجاد شود تا شاهد شهری آباد وزیبا با فرهنگی غنی باشیم.

درادامه ، مهندس سیدحسینی معاون عمرانی استاندار با بيان اینکه در طي چند سال گذشته ادارت همکاری خوبی با شهرداری داشته‌اند، اظهارداشت: در بحث واگذاری زمین منابع طبیعی به شهرداری و ایجاد کاربری فضای سبز هیچ مشکلی با منابع طبیعی وجود ندارد و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با منابع طبیعی انجام خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا