استاندار يزد گفت : همكاري و همدلي كشورهاي اسلامي در روز جهاني قدس به نمايش گذاشته مي شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار يزد در گفتگو با خبرنگار واحد مركزي خبر صداوسيماي يزد ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات همه مسلمانان به ويژه مردم ايران اسلامي اظهار داشت : سالهاي سال است كه با تدبير حضرت امام خميني (ره) روز جهاني قدس و براي انسجام و اتحاد مسمانان جهان بنيان نهاده شد.
"سيدمحمد ميرمحمدي " ادامه داد : هرساله شاهد هستيم در روز قدس در همه كشورهاي اسلامي مسلمانان پشتيباني خودشان را نسبت به مردم آواره و مظلوم فلسطين اعلام مي كنند نه به عنوان فلسطيني بودن بلكه به عنوان مسلمان بودن زيرا مسلمانان در هر نقطه اي از جهان كه به مسلماني ظلم شود نمي توانند بي تفاوت باشند.
وي افزود : روز قدس امسال به خاطر ظلم و جنايتي كه بعضي كشورهاي منطقه در حال انجام آن هستند و به ويژه مسئله مربوط به كشور يمن با روز قدس سالهاي ديگر متفاوت است.
"ميرمحمدي " ادامه داد : مردم مظلوم يمن اعم از زن و مرد و كوچك و بزرگ در ماه مبارك رمضان مورد هجوم و بمباران و كشتار قرار گرفته اند و اين حملات برخلاف اصول و اعتقادات اسلامي مي باشد. گرچه كشور حمله كننده ادعاي كشور اسلامي هم دارد ولي متأسفانه مردم مسلمان آن كشور هم از اين بابت ناراحت و بسيار مخالف هستند .
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطرنشان كرد : زورمداري اين دولتها و سركوبي مردم موجب شده است مسلمانان نتوانند در خود كشور عربستان تظاهراتي كه لازم مي بينند را انجام دهند و مخالفتهاي خود را ابراز نمايند.
استاندار يزد گفت : در كشورهاي عراق و سوريه نيز موضوع گروههاي داعش، القاعده و گروهاي تكفيري مطرح است كه استكبار جهاني نسبت به ايجاد اين گروهها اقدام كرده تا بتواند چهره اسلام را خراب كند و به گونه اي در دنيا منعكس نمايد كه اسلام و مسلمانان اينگونه عقايدي را دارند و ايدئولوي مسلمانان اجازه مي دهد با مردم بي دفاع برخورد كنند در صورتيكه اسلام چنين وجهه اي ندارد و مردم دنيا نيز خوشبختانه مطلع شده اند و كاملا واقف هستند كه اسلام يك چهره محبوب و بسيار اهل مدارا ، محبت و مهرباني است و همه مسلمان در سراسر جهان با يكديگر مهربان هستند و به هم ياري مي رسانند.
"ميرمحمدي " اظهار داشت : در روز جهاني قدس همه كشورهاي اسلامي به ميدان مي آيند تا در حمايت از مسلمانان فلسطين و مسلمانان ديگر نقاط جهان حاضر شوند به ويژه مسلمانان كشور جمهوري اسلامي ايران كه در تاريخ انقلاب اسلامي خودش جانفشاني و جان نثاري را نشان داده و در عين حال محبت و مهرباني مردمش را براي همه دنيا ثابت كرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا