در نشستی با حضور فرماندارمیبد، معاون اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان، مسئول صندوق توسعه و جمعی از مسئولین در خصوص ظرفیت سنجی تعاونی‌های منابع طبیعی در این شهرستان بحث و تبادل‌نظر شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در این نشست هدف از ایجاد تعاونی‌های فراگیر بخش منابع طبیعی را ایجاد انگیزه اقتصاد پایدار در میان دامداران، روستائیان و بهره‌برداران دانست.

حسین فلاح توانمندی روستائیان و ایجاد زمینه‌های اقتصاد پویا در مناطق روستایی را کاری ارزشمند و مانع مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و گفت: هرچند شرایط اقتصادی فعلی و خشک‌سالی عرصه را برای فعالیت‌ها تنگ کرده است؛ اما شهرستان میبد به‌ویژه بخش ندوشن ظرفیت‌های مناسبی در بحث گیاهان دارویی دارد که می‌توان با شناسایی بوته‌های گیاهان دارویی در این منطقه فرصت فعالیت اقتصادی پویا را در تولید انواع داروهای گیاهی فراهم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بوم گردی و گردشگری طبیعی این شهرستان هم به ناامنی گردشگری در سطح دنیا اشاره کرد و بابیان اینکه سایر ماکیان و گردشگری طبیعی مقوله‌ای‌ است که در شهرستان میبد با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان صنعت توریست را در میبد تقویت کرد افزود: یکی از این برنامه‌ها اختصاص فضایی در مناطق بکر به پرورش بز کوهی و آهو و صدور مجوز شکار است که می‌توان، هرساله صدها توریست و گردشگر خارجی را به این سمت هدایت کرد.

معاون اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان هم در این نشست با اشاره به سیاست‌های اخیر سازمان جنگل‌ها و مراتع در تشکیل تعاونی‌های فراگیر بخش منابع طبیعی، توانمندی این تعاونی‌ها را باعث حفاظت بهتر از منابع طبیعی دانست.

ابوالقاسم نایبی بابیان اینکه با هماهنگی که ادارات مربوطه به‌ویژه میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، بخشداری و دهیاری‌ها با تعاونی خواهند داشت؛ راه‌های توانمندشدن، بهره‌برداران از بخش‌های مختلف منابع طبیعی به‌خصوص دامداران و روستاییان را بررسی خواهیم کرد افزود: با مشخص شدن روش‌های توانمندی تعاونی‌ها با استفاده از صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی در سال‌های آینده شاهد بهره‌برداران، دامداران و روستائیان قدرتمندتر با اقتصاد پویاتر در شهرستان و مناطق روستایی خواهیم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا