یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای مسابقات پیامکی برگزار می‌کنند و سئوالی را به صورت زیرنویس برای بینندگان پخش می کنند به طوری که همه افراد بتوانند پاسخ صحیح را ارسال کنند، به شهروندان در خصوص کلاهبرداری های صورت گرفته در این خصوص هشدار داد .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ "علی شفیعی" با بیان این که بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای مسابقات پیامکی برگزار می‌کنند و سئوالی را به صورت زیرنویس برای بینندگان به نمایش می گذارند به طوری که همه افراد بتوانند پاسخ صحیح را ارسال کنند، گفت: وقتی اشخاص جواب مسابقه را به شماره‌هایی که معمولاً داخلی هستند، ارسال می‌کنند متعاقباً با این افراد تماس گرفته می‌شود که در مسابقه برنده شده‌اید و در ادامه این کلاهبرداران می گویند که که ارزش جایزه‌ای که شخص برنده شده است به طور مثال 100 هزار تومان است و باید جهت دریافت جوایز 50 هزار تومان به همراه هزینه‌های ارسال و پست را واریز کنند.

وی ادامه داد: اما این در حالی است که در صورتی که ارزش واقعی این جوایز بیشتر از 10 هزار تومان نیست؛ به این شکل افراد شیاد از هموطنان کلاهبرداری می کنند و اجناس بی کیفیت خود را به فروش می رسانند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه تصریح کرد: در بعضی از تماس‌ها این افراد شماره حساب و رمز دوم کارت افراد را برای ارسال جایزه از آن ها می‌خواهند اما باید توجه داشت با ارسال شماره حساب و اطلاعات و رمز دوم کارت، افراد کلاهبردار می‌توانند به راحتی حساب فرد را خالی کنند.

شفیعی تاکید کرد: به زیرنویس شبکه های ماهواره ای اطمینان نکنید چراکه این شبکه ها بدون راستی آزمایی و در ازای گرفتن هزینه تبلیغات و آگهی ها آن ها را پخش می کنند و هیچ تضمینی ندارند.

وی در پایان توصیه کرد که هرگز به منظور پرادخت هزینه پستی شماره حساب و رمز دوم و cvv2 را در درگاه های پرداختی غیر از درگاه های بانک ها وارد نکنید و اگر با مشکلی رو به رو شدید پلیس فتا در کنار شما خواهد بود و می توانید از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir و یا با تلفن های 0832182397 - 0832182429 تماس بگیرید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا