یزدفردا- طبس- حقانی/ پس از مصوبه شورای اسلامی شهر مقدمات انتقال کارخانه آسفالت شهرداری به خارج از محدوده شهری فراهم شد.

به همین منظور جلسه ای با حضور محمدعلی عبداله زاده- نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، علیرضا خلیلی- معاون عمرانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه، محمد نصیری- بخشدار مرکزی، تیمور مقدس زاده خسروی- سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر طبس در مکان مورد نظر برگزار شد.

بخشدار مرکزی طبس نیز در این مراسم گفت: با توجه به نزدیکی کارخانه آسفالت شهرداری به شهر و وقوع عوارض زیست محیطی، شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری طبس درصدد جابجایی این کارخانه برآمدند و ما هم از همجواری این دو واحد تولیدی استقبال کردیم.

محمد نصیری تصریح کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و استانداری خراسان جنوبی مبنی بر تعامل سازنده بین دهیاریها و شهرداریها به منظور هم افزایی و بهره گیری از قابلیتهای دهیاریها و شرکت تعاونی روستایی در قالب اجرای طرح و پروژه های مشترک و بهره مندی از آن و با پیگیریهای به عمل آمده و بر اساس یک تفاهم مشترک، کارخانه آسفالت شهرداری در جوار مجموعه سنگ شکن شرکت تعاونی دهیاریهای بخش مرکزی قرار می گیرد.

وی افزود: این انتقال سرآغاز اقدامات موثر و مطلوب برای دهیاریها، شهرداری و مردم خواهد شد.

سرپرست شهرداری طبس در این زمینه گفت: این مکان که در کیلومتر 8 جاده طبس- ده محمد و در مسیر راه روستایی گشن (سد دره بید) قرار گرفیفته است از مزیت همجواری با سنگ شکن شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان طبس برخوردار است و تامین مصالح را برای کارخانه آسفالت سهولت می بخشد.

تیمور مقدس زاده خسروی افزود: از طرفی مصالح تولیدی سنگ شکن شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی نیز مستقیما به فروش می رسد که صرفه اقتصادی برد برد را برای طرفین رقم خواهد زد.

گفتنی است در پایان این جلسه، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شوای اسلامی و همراهان در روستای گشن از توابع بخش مرکزی حضور یافته و به مشکلات آنان رسیدگی کردند.

صادق کلانی- معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی طبس نیز در این دیدار وعده انجام عملیات آسفالت راه روستایی گشن بعنوان آخرین روستای جاده خاکی شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا