یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : رئيس پليس فتاي استان يزد با حضور در برنامه راديويي "پنج دري" در خصوص اخذ اطلاعات شخصي كاربران اينترنتي از طريق مهندسي اجتماعي و تماس تلفني به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين رضايي" در اين خصوص گفت: اين روزها مهندسي اجتماعي يک روش‌ بسيار معمول است که توسط مجرمان استفاده مي‌شود؛ مجرمان در اين روش با استفاده از اصول روانشناسي اجتماعي، کاربران را فريب مي‌دهند تا آنها به دست خودشان اطلاعات مهم و حساس خود را فقط با يک تماس تلفني لو دهند.

اين مقام انتظامي افزود: اصولا در روش‌هاي مهندسي اجتماعي ايجاد جذابيت و در مرحله بعد ايجاد اعتماد کاذب باعث مي‌شود، تمايلات و گرايش‌هايي مثل کنجکاوي يا طمع كاري افراد تحريک شود و اطلاعات حساسي مثل اطلاعات کارت‌هاي بانکي يا اطلاعات خصوصي خود را از طريق تلفن در اختيار کلاهبردار قرار دهند كه مورد سوء استفاده قرار مي‌گيرند.

وي افزود: در ماه‌هاي اخير مشاهده شده اشخاصي با استفاده از فيشينگ تلفني (تکنيک‌هاي مختلف تخليه اطلاعات از طريق تماس تلفني و ارسال پيامک)، با بکارگيري روش‌هاي مهندسي اجتماعي و استفاده از ترفندهاي مختلف از کاربران مي‌خواهند اطلاعات محرمانه مربوط به کارت يا حساب بانکي خود را اعلام کنند.

سرهنگ رضايي افزود: همچنين در برخي مواقع با کشاندن افراد به پاي دستگاه عابر بانک به روش‌هاي مختلف (زدن کد، انتخاب زبان انگليسي و ..) اقدام به کلاهبرداري از آنها مي‌كنند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي يزد در پايان تاكيد كرد: توجه شهروندان و كاربران اينترنت به توصيه‌هاي پليس فتا و همچنين رعايت نكات امنيتي و حفاظتي در فضاي مجازي، تاثير بالايي در پيشگيري از وقوع جرائم اينترنتي و مواجه شدن كاربر با معضلات اين فضا دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا