ساخت پروژه 350 مترمربعی آزمایشگاه سازه و زلزله دانشگاه آزاد اسلامی یزد به همت مهندس احمد زارع‌پور اشکذری، معاون عمرانی این واحد دانشگاهی به یاد مرحوم پدرش حاج میرزا مهدی زارع‌پور اشکذری کلید خورد.

زارع‌پور اشکذری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این خصوص اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد از دیرباز مورد لطف و توجه مردم دوستدار دانش دیار دارالعلم خود بوده و نام نیک خیران بزرگواری چون، افشاریان، شاه ولی طاهری،کوچک‌زاده، توکلی و صفاریان و.... که از نظر مادی و معنوی باعث رشد و بالندگی این دانشگاه شده‌اند هیچ‌گاه از اذهان دور نخواهد ماند و خوش خواهد درخشید.

وی گفت: اکنون فرصتی دست داده تا به یاد مرحوم پدرمان ما نیز از این قافله نیک‌اندیشان عقب نمانیم و ره توشه‌ای مضاعف برای آن مرحوم فراهم سازیم و چه مکانی بهتر از دانشگاه و چه افتخاری بالاتر از خدمت به دانشجویان عزیز.

این مسئول خیّر ادامه داد: ساخت آزمایشگاه سازه و زلزله یک امتیاز برای دانشجویان رشته عمران است تا بتوانند با انبساط خاطر پروژه‌ها و آزمایش‌های خود را به انجام رسانند و با توجه به مشخصات خوب در نظر گرفته شده برای این آزمایشگاه زمینه‌های همکاری با دیگر دانشگاه‌ها نیز فراهم خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی یزد به یک مرکز انجام آزمایش‌ در خصوص سازه مجهز خواهد شد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در خصوص مشخصات آزمایشگاه در نظر گرفته شده اظهار کرد: ویژگی ساختمان در حال احداث شامل سوله آزمایشگاه سازه و زلزله با جرثقیل ریلی پنج تن و کف صلب به ابعاد 20/1 450 و مساحت 350 متر مربع بوده که با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 250 میلیون ریال کار آن آغاز شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا