متن نامه سرگشاده اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان بافق به حسن روحانی، رئیس جمهور محترم بدین شرح می باشد:

آقای رئیس جمهور، بررسی نمایید که چه مقدار از مصوبات ۹۳/۶/۹ عملی شده است ؟

با عنایت به زمزمه هایی که در خصوص سفر ظاهرا نزدیک رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان یزد به گوش می رسد، اخیرا شوراهای اسلامی شهر و شهرستان نامه ای به رئیس جمهوری محترم نوشته و در آن بر دو مطلب تاکید نموه اند :

ـ گلایه از روند پیشرفت مصوبات صورت جلسه ۹۳/۶/۹ و تقاضای بررسی علت عدم پیگیری های مکفی مسئولین در خصوص عملیاتی شدن مصوبات

ـ تقاضا از شخص رئیس جمهوری مبنی بر عنایت و تصمیم گیری نهایی در خصوص تخصیص ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن، سرعت بخشیدن در ره اندازی چرخه کامل فولاد و … با توجه به محرومیت های خاص منطقه ، صادرات بی رویه سنگ و معادن منطقه ، به جا گذاشتن امراض و بیماری های خاص و نیز نارضایتی های عمومی مردم ـ که البته ظاهرا به دلیل ایجاز در نامه نگاری از برخی از این موارد فاکتور گرفته شده است متن نامه شوراهای اسلامی شهر و شهرستان بافق به این شرح است .

محضر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر روحانی

با سلام و احترام ، مژده سفر قریب الوقوع حضرت عالی و هیئت دولت موجبات خرسندی و روشنی قلوب مردم بافق را فراهم آورده است . پیشاپیش قدومتان را به استان یزد و شهرستان بافق گرامی می داریم .

بدون شک یکی از اهداف عمده این سفرها پیگیری مشکلات مردم است .

جناب آقای روحانی همگان مستحضرند که در سال ۹۳ مردم و کارگران این منطقه محروم به دلیل خصوصی سازی سنگ آهن وفقدان زیر ساخت های لازم به ویژه عدم سرمایه گذاری صنعتی – معدنی و اثرات آن بر آینده شهرستان نزدیک به دو ماه متحصن شدند ؛ گرچه قشون کشی ها و تهدید نیز صورت گرفت ولی به حول و قوه الهی با هوشیاری مردم و کارگران و تاکید آنها بر دستیابی به حقوق حقه شهرستان- پس از تشکیل شورای تامین استان با حضور دبیر محترم امنیت کشوردر مرکز استان -صورت جلسه مورخ ۹۳/۶/۹ تدوین گردید و به امضای مسئولین ارشد استان و شهرستان رسید .

بی تردیدامروز چشم امید مردم بافق در انتظار عملی شدن مصوبات و اقدامات دولتمردان است ؛ مردم از جنابعالی تقاضا دارند بررسی فرمایید چه مقدار از مصوبات صورت جلسه ۹۳/۶/۹عملی گردیده است ؟ بدون اغماض باید متذکر شد که دولت تدبیر و امید نزد مردم بافق در بوته آزمایش می باشد .

مردم، همه وعده ها را از جانب رئیس جمهوری می بینند چرا که استاندار و همه مسئولین از طرف رئیس جمهور و تحت امر ایشان تلقی می شوند . بنابر این عمل به این صورت جلسه را عمل رئیس جمهوری و خلف وعده و کوتاهی در آن را خلف وعده رئیس جمهوری می دانند .

لذا ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی و همه خدمتگزاران به نظام اسلامی استدعا ،امید و انتظاردارد با توجه به سابقه بافق ـ موسوم به بهشت معادن ایران ـ که صرفامعادن و ذخایر خدا دادی آن همواره طعمه و وسیله پیشرفت و ترقی دیگر شهرها و استان ها و افرادی خاص گردیده و نیزبا عنایت به بی عدالتی ها و بی انصافی ها واجحافاتی که در حق مردم این سرزمین رفته است ، دستور فرمایید نسبت به این مهم پیگیری به عمل آید و در این سفر ان شاء ا…پر خیر و برکت مورد عنایت خاص آنجناب وهیات محترم دولت قرار گیرد.

شوراهای اسلامی شهر و شهرستان بافق

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا