مديركل روابط عمومي استانداري يزد در ديدار با اعضاي هيأت مديره و بازرسين خانه مطبوعات استان يزد يكي از بهترين شيوه هاي نظارت بر مطبوعات را سيستم مراقبت درون صنفي دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ظهر يك شنبه 14 تير ماه نشست مشترك مديركل روابط عمومي استانداري يزد با اعضاي هيأت مديره و بازرسين خانه مطبوعات استان در دفتر مديركل روابط عمومي استانداري به منظور بررسي پيشنهادات، در خصوص برگزاري مراسم روز خبرنگار برگزار شد.
مديركل روابط عمومي استانداري يزد در اين ديدار صميمي ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: بهترين شيوه ي نظارت بر مطبوعات، سيستم مراقبت درون صنفي است و بايد به سمتي برويم كه قانون ساز وكار نظارت بر مطبوعات را با حضور خود اهالي رسانه ببيند و در واقع يك نوع سيستم مراقبت درون صنفي براي رصد فضاي رسانه اي ايجاد شود.
"داود پاك طينت " با اشاره به نمونه هاي موفق در جهان گفت: بهترين الگويي كه در دنيا جواب داده اين است كه افراد متخصص از صنف مطبوعات، خودشان بيايند و مباحث نظارتي و مراقبتي را به دست گيرند.
وي نظام پزشكي را نمونه موفق در اين شيوه دانست و افزود: در اين نظام، تعدادي افراد آشنا به حرفه تخصصي دغدغه ها و مشكلات پزشكان را شناسايي و رفع مي كنند و مطابق قانون، مجوز فعاليت مي دهند و حتي باطل مي كنند.
" پاك طينت" افزود: در مطبوعات و رسانه ها هم بايد يك بحث مراقبت درون صنفي رخ دهد به صورتي كه هر كدام از اهالي رسانه ها و به ويژه مطبوعات خودشان دغدغه اين را داشته باشند كه مبادا حركت يك رسانه اي موجب كاهش آزادي ديگر رسانه ها شود.
دبير شوراي اطلاع رساني استان بر نقش افراد متخصص در اين حرفه تاكيد كرد و افزود: افرادي بايد مسئوليت نظارت بر مطبوعات را بر عهده گيرند كه برآمده از مطبوعات و رسانه هاي محلي باشند و با چالش هاي كار مطبوعاتي آشنا باشند.
" پاك طينت" در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه و نظراتي كه در مورد نحوه برگزاري مراسم روز خبرنگار بيان شد گفت: سال گذشته تجربه موفقي داشتيم كه برنامه ريزي و اجراي مراسم توسط خانه مطبوعات انجام شد و خوشبختانه حضور استاندار محترم و معاونين ايشان را در مراسم داشتيم و حضور خانواده هاي محترم اصحاب رسانه مورد توجه آن ها قرار گرفته بود.
مديركل روابط عمومي استانداري يزد در پايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد: در سال جديد با حمايت هاي استانداري يزد و دستگاههاي مرتبط و همت هيات مديره خانه مطبوعات استان، مراسمي در شأن خبرنگاران استان و خانواده هاي آنها به مناسبت روز خبرنگار برگزار شود.
گفتني است در اين جلسه محمد مسعوداركان،جواد آذرنگار،جواد عرفان فر ، كاظم صادق پور،مجيد وفائي شاهي و الهه اسلامي حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا