دومین قدم جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد

کارگاه آموزشی تصویربرداری با حضور روزبه رایگا، دومین قدم از هشت قدم تا آغاز دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی است. برای اولین بار این کارگاه آموزشی 24 تیر ماه در فاصله قبل از افطار (ساعت 18) تا سحر برگزار می شود.

رایگا در خصوص مباحث اصلی که در کارگاه آموزش داده خواهد شد گفت: این کارگاه آموزشی به چند بخش تقسیم می شود. یک بخش آن در خصوص رنگ و نور در فیلمبرداری است. بحث اصلی کارگاه نقش فیلمبردار در فیلم به خصوص فیلم های کوتاه است اینکه فیلمبردار چه تاثیر مثبتی می تواند در فیلم داشته باشد.

رایگا ادامه می دهد: در این کارگاه آموزشی یک بخش عملی نیز خواهیم داشت که در آن راجع به استفاده از ابزارهای ساده ای صحبت می شود که می توانیم در جهت داشتن تصویری مطلوب و دلخواه به کار ببریم. چگونگی استفاده از این ابزارهای ساده از مباحث اصلی است.

روزبه رایگا این کارگاه آموزشی را جایی برای تبادل تجربیات می داند و می گوید: در این کارگاه تبادل تجربیات و اطلاعات مطرح است. کلاس به گونه ای نیست که صرفا من آموزش دهنده باشم. قطعا افرادی در کلاس هستند که یکسری تجربه هایی دارند ما قصد داریم این تجربه های را به اشتراک بگذاریم.

وی در خصوص اینکه چه کسانی می توانند از این کارگاه آموزشی استفاده کنند گفت: من در هر کلاس و کارگاهی که شرکت می کنم به دنبال پاسخ پرسش هایم هستم. این کارگاه نیز قطعا چنین است. تلاش می کنیم کارگاه برای تمام مدل های تصویر برداری مفید باشد.

آشنایی با مدرس کارگاه نور، رنگ، حرکت

روزبه رایگا متولد 1360 و فارغ التحصیل سینما از دانشگاه سوره اصفهان است. در کارنامه او فیلمبرداری فیلم های کوتاه و مستند خانه من، و دیگر هیچ، صبا، ساعت شش، حنانه، دعوت به چایی و فیلمبرداری فیلم های بلند سر به مهر، سه و نیم، انارهای نارس، آوازهای سرزمین من و ... دیده می شود. رایگا تاکنون جوایز جشنواره های معتبری چون جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره حسنات، جشنواره بهمن، جشنواره ایثار، رویش و ... را نیز کسب کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا