در جلسه‌ای‌ با حضور فرماندارمیبد مسائل و مشکلات مرکز خون‌گیری این شهرستان بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد مرکز خون‌گیری را یکی از بازوان توانمند در تأمین خون بیماران نیازمندان عنوان کرد و گفت: برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این مرکز باید مسائل و مشکلات آن را رفع کرد.

حسین فلاح با اشاره به برخی از شاخص‌های شهرستان میبد در حوزه تحول صنعت، حضور مهاجرین و افزایش نرخ جمعیت، بر ارتقاء مرکز خون‌گیری این شهرستان به مرکز تهیه فراوری و پایگاه انتقال خون تأکید کرد.

وی بابیان اینکه امروزه مراکز خون‌گیری به‌عنوان بانک خون نقش حیاتی در احیاء بسیاری از بیماران ایفا می‌کنند گفت: تهیه و فراوری خون سالم و ترویج فرهنگ اهداء خون اهداء زندگی تنها از طریق این مراکز در سطح کشور انجام می‌شود بنابراین برای ادامه فعالیت این مراکز باید به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات این مراکز موردتوجه قرار گیرد.

فرماندارمیبد گفت: این مرکز از سال 1385 فعالیت خود را با یک پزشک و 2 نیروی خون‌گیر آغاز کرده است و همچنان با کمبود نیروی خدماتی و امکانات مناسب مواجه است.

فلاح خاطرنشان کرد: برای تکمیل دو سوئیت این مرکز و همچنین تجهیز آن به امکانات مناسب به بیش از یک‌صد میلیون تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با پی گیری‌هایی که از طرف مدیرکل پایگاه انتقال خون استان انجام می‌شود این مشکلات رفع شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا