خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:
جذب سرمایه گذار خارجی در معادن موجب انتقال فناوری روز می شود
یزدفردا"گروه معادن: - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: امروز جذب سرمایه گذاران خارجی در معادن از جنبه بهره گیری از فناوری های نوین و منابع مالی اهمیت بسزایی دارد.
به گزارش ماين نيوز، هرمز ناصرنیا تصریح کرد: دعوت از سرمایه گذار خارجی به منظور حضور در بخش معدن و صنایع معدنی ایران، تنها جنبه مالی ندارد، بلکه پیامد بکارگیری روشهای روز در استخراج و بهره برداری از معادن را در پی خواهد داشت.

وی افزود: حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران، الزام به تامین زیرساخت ها را از سوی دولت ضروری می سازد و بستر رشد این بخش را فراهم می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران خاطرنشان ساخت: جذب سرمایه گذار خارجی به عنوان یک اصل مورد توجه کشورهای صنعتی هم قرار گرفته و امروز چین در کنار کشورهای اروپایی سالانه منابع زیادی از سرمایه گذاران خارجی را برای بخش معدن و دیگر عرصه ها جذب می نماید.

وی یادآور شد: آخرین آمارهای منتشر شده در ارتباط با جایگاه ایران از نظر جذب سرمایه گذاری خارجی نشان می دهد که کشورمان در بین ۱۴۸ کشور فهرست شده، جایگاه ۱۴۴ را به خود اختصاص داده و بنابراین برای دستیابی به رتبه بهتر باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

به اعتقاد ناصرنیا، فرهنگ سازی برای جلب و جذب سرمایه گذاران خارجی مهمترین نکته است و براین اساس برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن وصنایع معدنی باید فرهنگ پذیرش این رویکرد، در جامعه ترویج شود.

وی یادآور شد: دومین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران روز ۱۹ آذر از سوی سازمان نظام مهندسی معدن ایران برپا شد و در مراسم آغازین آن دهها هیات دیپلماتیک مقیم تهران در سطح سفیر، کاردار و رایزن های اقتصادی و بازرگانی حضور یافتند.

ناصرنیا اضافه کرد: حضور ۳۰ شرکت خارجی یا نمایندگان آنها در ایران در نمایشگاه مذکور نشانه استقبال طرفهای خارجی برای حضور در بخش معدن وصنایع معدنی کشورمان بود.

به گفته وی، جلب و حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران به عنوان یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی معدن ایران پیش بینی شده و در کنار این مساله برپایی نمایشگاه های مربوطه اهمیت ویژه ای دارد.

ناصرنیا با بیان اینکه جمعیت ایران رشد سالانه یک میلیون نفری دارد، اظهار داشت: تامین شغل برای جمعیت جوان کشور، یکی از دغدغه های مسئولان محسوب می شود و بخش معدن و صنایع معدنی می تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال افراد داشته باشد.

براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت شمار معادن فعال کشور افزون بر پنج هزار معدن است که در سال گذشته ۳۷۰ تا ۳۹۰ میلیون تن میزان استخراج مواد معدنی آنها بود.

دومین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن وصنایع معدنی ایران از سوی سازمان نظام مهندسی معدن از ۱۹ تا ۲۱ آذر در تهران برگزار شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا