یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در رابطه با احتمال به سرقت رفتن اطلاعات شخصی هنگام استفاده از کدهای QR هشدار داد.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس:سرهنگ"اصغر باقریان"در این رابطه گفت:این واقعیت که کدهای QR با چشم غیر مسلح قابل‌خواندن نیستند، احتمال متصل شدن به سایت‌های جعلی را افزایش می‌دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این کدها می‌توانند حاوی اطلاعاتی نظیر آدرس اینترنتی، نام، نشانی، تلفن، متن دلخواه یا هر اطلاعات دیگری باشند افزود: در صورتی که این کد حاوی نشانی اینترنتی خاصی باشد، پس از اسکن آن توسط گوشی هوشمند، اطلاعات آن رمزگشایی شده و صفحه مورد نظر باز می‌شود که می‌توان به سرعت به آنها دسترسی پیدا کرد.

وی افزود:بزهکاران از این امکان، نهایت سوء استفاده را برده و کد فرعی را جایگزین کد اصلی نموده و طعمه های خود را به بازدید از سایت های جعلی هدایت کرده و در آنجا با قرار دادن ویروس و فایل های مخرب، باعث ایجاد مخاطرات مالی و افشای اطلاعات برای این افراد می شود.

"باقریان"تشریح کرد:برای جلوگیری از بروز اینگونه مخاطرات احتمالی باید از یک منبع معتبر اقدام به دانلود اپلیکیشن بارکد خوان QR نموده و در صورت امکان و به‌ویژه در مکان‌های عمومی، کدهای QR را بررسی نماییم تا از هرگونه تغییر و یا دست‌کاری احتمالی اطمینان حاصل کنیم و تا حد امکان اطلاعات مالی و شخصی خود را در سایت‌هایی که از این طریق به آن‌ها متصل می‌شویم وارد نکنیم.

این مقام انتظامی در پایان از کاربران خواست:تا با حفظ هوشیاری هنگام استفاده از این کدها، مراقب باشند تا از سوء استفاده احتمالی بزهکارن مصون بمانند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا