استاندار يزد گفت : موادمخدر و اعتياد به آن يك بيماري واگيردار خطرناك است كه جامعه را آلوده مي كند و براي مبارزه با اين پديده خانمان سوز نياز به عزم جدي تمام دستگاههاي اجرايي استان داريم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح پنج شنبه چهارم تير ماه به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديران كل حوزه استاندار، دفتر امور بانوان و خانواده و روابط عمومي استانداري، فرماندهي نيروي انتظامي استان، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان و برخي از مسئولين استان مركز ترك اعتياد اجتماع درمان مدار نويد آزادي (T.C) افتتاح گرديد.
استاندار يزد در اين مراسم افتتاح ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير، شهيد آيت الله بهشتي و 72 يار عزيزش اظهار داشت : اميدوارم بتوانيم با ادامه دادن راه اين شهيدان والامقام همه نگاهها را متوجه ارزشهاي اسلامي بنمائيم و با خودسازي جامعه را از خطرات احتمالي حفظ نمائيم.
"سيدمحمد ميرمحمدي " ادامه داد : اعتياد يك بيماري واگيردار است كه نه تنها فرد بلكه جامعه را نيز با كششي كه در آن وجود دارد آلوده مي كند و بايد هرچه در توان داريم انجام دهيم تا معتادين را از اين آلودگي نجات دهيم و سلامت را به جامعه هديه نمائيم.
وي افزود: خدمت به معتاديني كه قصد ترك اعتياد دارند نه تنها خدمت به فرد بلكه خدمت به اجتماع و همه خانواده هاست زيرا همه مي خواهيم يك جامعه سالم، بالنده و روبه رشد داشته باشيم.
رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد : بايد همه دستگاههاي اجرايي استان با عزم جدي تلاش كنند تا از ميزان اعتياد به مواد مخدر در استان كاسته شود و استان يزد الگويي براي ساير استانها در بحث مهار و مبارزه با موادمخدر باشد.
"ميرمحمدي " عنوان كرد : مركز اجتماع درمان مدار نويد آزادي (T.C) بايد يك مركز نمونه ترك اعتياد در سطح كشور باشد و بايد فعاليتهايي در اين مركز براي معتادين برنامه ريزي و تدوين شود كه روحيه آنها تقويت گردد و نشاط و شادابي در بين آنها به وجود آيد تا بتوانند دوباره زندگي سالم خود را در جامعه آغاز نمايند.
در ابتداي اين جلسه علي روستايي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر ضمن ارائه گزارش از برنامه هاي اجرا شده در هفته مبارزه با موادمخدر گفت : در اين هفته بيش از 100 برنامه با 23 عنوان موضوع در سراسر استان برگزار گرديده است.
همچنين جليل عفتي مديركل سازمان بهزيستي استان با اشاره به اينكه 16 مركز ترك اعتياد در استان وجود دارد اظهار داشت: هدف از تأسيس و راه اندازي اين مركز ايجاد تغييرات كلي در سبك زندگي معتادين است و تاكنون بيش از 1270 نفر به اين مركز مراجعه كرده اند كه در حال حاضر 220 نفر تحت درمان قرار دارند.
گفتني است از تاريخ 30 خرداد ماه تا 5 تير ماه هر سال به عنوان " هفته مبارزه با مواد مخدر" نامگذاري گرديده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا