استاندار یزد گفت: شایسته است نخبگان استان برای ایده پردازی و ارائه راهکار برای توسعه همه جانبه استان به میدان عمل وارد شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر چهارشنبه سوم تیر ماه نشست مشترک استاندار یزد با دانش آموختگان و فارغ التحصیلان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان استان در سالن مرحوم حمیدیا استانداری یزد برگزار شد.
در این نشست صمیمی استاندار یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شهید آیت الله بهشتی و 72 یار عزیزش اظهار داشت: باید همانگونه که مشکلات مطرح می شود، ایده های لازم و کاربردی نیز ارئه گردد تا استان یزد در زمینه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ،سیاسی،شهری ،صنعت،آموزش،پزشکی،معدن ،تولید و سایر حوزه ها در مسیر توسعه متوازن و پایدار گام بردارد.
" سید محمد میر محمدی" ادامه داد: بزرگترین سرمایه در هر جامعه ای سرمایه انسانی است و هر جامعه ای باید از ظرفیت بالا و استعداد های نخبگانش به نحوه احسن استفاده کند.
وی افزود: شجاع بودن، اراده مستحکم داشتن در تصمیم گیریها، داشتن قدرت ریسک پذیری و قاطع بودن از بارزترین خصوصیات یک مدیر است و ما در دولت تدبیر و امید سعی کردیم افرادی که شایستگی ندارند را در جای شایسته قرار ندهیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد: در دوران مسئولیت اینجانب به عنوان استاندار یزد همه انتصابها روی ضابطه و ملاک و حساب و کتاب بوده است و در انتصاب افراد شایستگی آنها کاملا لحاظ شده است .


نگاه توسعه ای مبتنی بر آمایش سرزمین


استاندار یزد گفت : نگاه توسعه ای در استان باید مبتنی بر آمایش سرزمین باشد و در این نگاه باید ظرفیتهای استان اعم از شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی ، معادن ، راههای استان و مساله آب مد نظر قرار گیرد و باید با استفاده از نخبگان و متخصصین بهترین بهره برداری را داشته باشیم .
"میر محمدی" در پاسخ به درخواست یکی از فارغ التحصیلان انجمن سمپاد بر استفاده بیشتر از بانوان در پستهای مدیریتی اظهار داشت: ما در هر شرایطی که برایمان امکان داشته از بانوان در پستهای مختلف استفاده کرده ایم و نمونه اش مدیر کل دفتر فن آوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد است که خود نیز از فارغ التحصیلان انجمن سمپاد و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان استان می باشد و از مدیران فعال ما در استانداری است که صاحب ایده و فکر است.
وی یاد آور شد: به دلایل شرایط حاکم در جامعه، زنان نخبه و فعال ما کمترتمایل داشته اند تا در مسئولیتهای مدیریتی مشغول به کار شوند و دولت تدبیر و امید این باور را در بانوان ایجاد کرده که آنها بتوانند در پستهای مدیریتی نیز به جامعه خدمت نمایند.


از هر ایده ای برای پیشرفت استان استفاده می کنم


عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد: از هر ایده و طرحی برای پیشرفت و توسعه استان استفاده می کنم ،به دلسوزی شما نخبگان بسیار علاقه دارم و در بهره برداری از نظرات و پیشنهادات در راه اعتلای استان در زمینه های مختلف شب و روز نمی شناسم و علاقمند هستم به صورت فصلی با شما با دستور کار مشخص جلسه داشته باشم .


ملاک افراد توانمندی آنها باشد


"میر محمدی" در پاسخ به اظهار نظر یکی از فارغ التحصیلان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) مبنی بر اینکه در دولت گذشته انتصابها بر اثر شایسته سالاری نبوده است و هنوز برخی از این افراد در پستهای خود مشغول به فعالیت هستند گفت: ما باید به این فکر باشیم که چگونه موارد غلط را رفع و اصلاح نماییم و همیشه خود را با واقعیتها روبرو کنیم .
استاندار یزد افزود: نباید با افراد اگر عدم مقبولیت دارند برخورد نا مناسبی صورت گیرد زیرا اخلاق انسانی اینگونه حکم می کند که بجای سرزنش و بدبینی نسبت به این افراد از آنها کار بخواهیم و ملاک ما توانمندی افراد باشد و اگر توان کسی با کاری که از او می خواهیم همخوانی نداشت به صورت شایسته از توانایی های او در جای دیگری استفاده کنیم.
در ابتدای این جلسه تعدادی از اعضای انجمن سمپاد ( دانش آموختگان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ) به بیان دیدگاههای خود پرداختند که اعلام آمادگی برای مشاوره دادن به طرحهای توسعه ای استان ،توسعه نهادها و انجمن های دانش بنیان در استان ،غلبه نگاه توسعه ای به نگاه سیاسی، دیده شدن نخبگان جامعه ،توسعه متوازن شهر یزد، جذابیت داشتن شهر یزد برای حضور نخبگان ،حذف نگاه سنتی به نخبگان و سازمانهای مردم نهاد،گردشگری ، سلامت و ساماندهی بیمه پزشکی در استان از جمله مسایل و دغدغه های مطرح شده در این جلسه بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا