یزدفردا"سال گذشته زنان با تعداد 35 هزار و  514 نفر بیشترین تماس گیرندگان با خط صدای مشاور یزد بوده اند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر در جمع کارشناسان مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد گفت: سال گذشته 44 هزار و 393 نفر با مرکز صدای مشاوره یزد(خط 1480) تماس گرفته اند که از این تعداد35 هزار و  514 نفر زن و 8 هزار و 879 نفر آنها مرد بوده اند.

دکتر محمدعلی صادقی پور با اشاره به وضعیت تاهل تماس گیرندگان با خط 1480 گفت: تعداد 27هزار و 524 نفر از تماس گیرندگان متاهل و 9 هزار و 322 نفر مجرد و مابقی همسر ازدست داده و جدا شده از همسر بوده اند.

وی بر ضرورت آموزش های پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و بعد از ازدواج ویژه زوج های جوان و عموم مردم تاکید کرد و گفت: بهزیستی از سال 82 اقدام برگزاری این همایش ها و دوره های آموزشی در سطح مدارس، دانشگاهها، محلات ومواردی از این دست در سراسر استان نموده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد در خصوص تعداد آموزش های داده شده طی 12 سال گذشته گفت:  طی این مدت سالیانه 7هزار نفر از آموزش های پیش از ازدواج و 18 هزار نفر از آموزش زوج های جوان بهره مند شده اند.

وی با اشاره به ارائه آموزش مهارتهای زندگی توسط بهزیستی گفت: ارائه این آموزش ها  به عموم مردم با سالی 5 هزار نفر در سال 82 شروع و به سالی 170 هزار نفر در سال 93 افزایش یافته است.

دکتر صادقی پور با بیان اینکه سیاست بهزیستی در بحث مراکز مشاوره ارتقا سطح سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب ها اجتماعی بویژه طلاق است اظهار داشت: در این راستا بهزیستی با بهره مندی از کارشناسان مجرب با پتانسیل بالای تولید محتوای و ارائه آموزش های تخصصی این قابلیت را داشته تا این آموزش ها را در کنار خدمات مشاوره ای به عموم مردم ارائه دهد.

در ادامه این جلسه کارشناس مسئول مراکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی در خصوص وضعیت تحصیلی تماس گیرندگان با این خط گفت: 13هزار و 317 نفر تحصیلات زیر دیپلم، 12 هزار و 430 نفر دیپلم، 11 هزار و 988 نفر فوق دیپلم و لیسانس و 6 هزار و 658 نفر تحصیلات فوق لیسانس بالاتر برخوردار بوده اند.

حسینعلی دهقانیزاده بیشترین تماس گیرندگان با این خط را با 18 هزار و 202 نفر از تماس گیرندگان در گروه سنی 20 تا 30 سال ذکر و اظهار داشت: 10 هزار  و 653 نفر در گروه سنی 30 تا 40 سال، 6 هزار و 215 نفر در گروه سنی 40 تا 50 سال، 4 هزار و 883 نفر در گروه سنی زیر 20 سال و 4 هزار و 440 نفر در گروه سنی بالای 50 سال قرار دارند.

وی این حجم بالای تماس با مرکز صدای مشاور یزد را نشان از اعتماد مردم به بهزیستی دانست و گفت: ارائه خدمات مشاوره تخصصی و بهره مندی از تیم تخصصی در حوزه های مشاوره ای مختلف و بهره مندی از این خدمات باعث شده مردم بیشترین تماس را با این مرکز داشته باشند.

دهقانیزاده با اشاره به نیاز مردم به دریافت خدمات مشاوره ای گفت: افزایش آگاهی عمومی نسبت به دریافت خدمات مشاوره ای صحیح و تخصصی و تاثیر آن در ارتقای سطح سلامت روان و همچنین رایگان بودن این خدمات باعث شده مردم بیش از پیش خواهان دریافت خدمات مشاوره ای از صدای مشاور یزد باشند.

کارشناس مسئول مراکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی با بیان اینکه مشکلات روانی اجتماعی در خانواده و میان زوجین افزایش یافته است، گفت: سال گذشته بیشترین خدمات مشاوره ای ارائه شده در مرکز صدای مشاور یزد با 17 هزار و 920 نفر مربوط به مشکلات همسران بوده است.

این کارشناس در خصوص دیگر مشکلات تماس گیرندگان با خط 1480 گفت: 10 هزار و 10 نفر در خصوص تربیت کودک و 3هزار و 692 نفر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج با این خط تماس داشته اند. 

گفتنی است؛ دفتر مراکز مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی یزد حائز رتبه برتر کشور طی چند سال گذشته بوده است.

لازم به ذکر است؛ این جلسه صبح امروز در ساختمان جدید مرکز صدای مشاور یزد، به منظور بررسی عملکرد مرکز صدای مشاور یزد و افزایش سطح کیفی و کمی خدمات مشاوره ای به عموم مردم در سال 94 برگزار شد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا