خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲
كرباسيان اعلام کرد:
رایزنی‌ برای ابطال برخی واگذاری‌های صنعتی و معدنی
گروه صنایع معدنی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تقاضای ایمیدرو از وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ابطال برخی خصوصی‌سازی مرتبط با این بخش خبرداد و گفت: اصلاح تصمیمات قبلی سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری برخی زیرمجموعه های این مجموعه در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ماين نيوز، مهدی کرباسیان  گفت: ایمیدرو در واگذاری برخی شرکتهای زیرمجموعه خود حساسیتی ندارد، چراکه معتقد است اصل ۴۴ باید به خوبی و به درستی اجرایی شود و اجرای مناسب آن می تواند منجر به رونق اقتصادی و کمک دولت در توسعه و خروج از تصدی گری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: انتقاد ما به نحوه اجرای برخی واگذاری ها است؛ به خصوص در مواردی که یک مجموعه به عنوان رد دیون به شرکتها، واحدها و نهادهای خاص بدون توجه به تخصصی بودن آن مجموعه صورت گرفته است.

وی از جمله نمونه های این واگذاری‌های غیرکارشناسی را انتقال شرکت ذوب آهن با چند هزار میلیارد تومان بدهی دانست و تصریح کرد: این مجموعه متاسفانه علیرغم تمام تلاش مدیرعامل خود، بدهی های بسیار زیادی به معادن ذغال سنگ و ایمیدرو دارد و توان بازپرداخت آن اندک است در حالی که به جای حل مشکلات این مجموعه، ذوب آهن واگذار شده است.

کرباسیان افزود: همچنین شرکت ملی فولاد و یا تهیه و تولید مواد معدنی که بازوهای ایمیدرو به شمار می آیند نیز واگذاری غلط صورت گرفته است که در این رابطه اعتراضات خود را به وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون اول رئیس جمهوری در این رابطه اعلام کرده ایم.

به گزارش مهر، مدیرعامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: برای اصلاح این مصوبات با هیات عالی واگذاری جلساتی برگزار شده است که امید می رود با عنایت وزیر امور اقتصادی و دارایی، این مصوبات غلط ابطال شده و بازوهای اجرایی به ایمیدرو برگردد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا