مدیر کل استاندارد استان یزد، طی نشست، با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در محل آن اداره کل ،گفت: بزودی فیمابین دو اداره کل تفاهم نامه همکاری درخصوص توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد مبادله خواهد شد.

محمد حسین ماجدی اردکانی افزود: باید با همکاری یکدیگر محور اصلی این تفاهم نامه را توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد قرار دهیم. مبلغین و مداحان حوزه تبلیغات اسلامی، مروجان بسیار خوبی درخصوص استاندارد بوده، و با نفوذ و وسعت کلامی که دارند، این مقوله می تواند در بین آحاد مختلف مردم جای خود را باز کند.

وی ادامه داد: از صبح که از خواب بیدار شده و تا شب که به رختخواب می رویم و بطور کلی در تمامی طول روز همگی ما با استانداردها سرو کار داریم. برای یکسری از کالاها و خدمات استاندارد مکتوب داریم ولی برای مابقی چیزی نداریم، اما به صورت جامع و کلی تر، برای تمامی موارد، شرعیات برای بشر
حد و حدود را معین نموده که می توان نام آنرا استانداردهای دینی گذاشت، و نمونه بارز آن مقوله کالیبره و استاندارد بودن وسایل سنجش اعم از ترازوها و باسکولهاست که در آیات مختلف قرآن مجید به آن اشاره شده است.

مدیر کل استاندارد یزد خاطر نشان کرد:در صورت تمایل حاضریم، مبلغین و مداحان شما را با مبانی استاندارد و استانداردسازی آشنا نموده، تا آنها قادر باشند در روضه خوانی ها و مجالس مختلف ،نسبت به اشاعه فرهنگ استاندارد اقدام نمایند. از جمله مجالس خانگی و کوچک، هفته خوانی ها و مجالس زنانه می باشد ،که منبری های عزیز می توانند نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد به صورت خانه به خانه اقدام و مدیران منازل، که همان بانوان هستند را با استاندارد آشنا سازند.که با این حرکت ،می توانیم استاندارد را به داخل منازل ببریم.

ماجدی اردکانی در پایان خطاب به مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت:با توجه به وجود روحانیون معزز و ظرفیت های بالای فرهنگی و مذهبی که در حیطه کاری شما وجود دارد، درخواست داریم، به ما کمک کنید تا اهمیت استانداردهای کالا و خدمات، از معبر و کانال تبلیغات اسلامی به خوبی به سمع و نظر مردم رسانده شود. به عنوان مثال باید مردم را آگاه نماییم که در داد و ستد عمومی حتماً باید، ترازوها و دیگر وسایل توزین استاندارد باشد، چرا که در غیر اینصورت ضرر و زیان مربوطه ،اعم از کم فروشی و زیاد فروشی ،مستقیماً متوجه خود آنان خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا