به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد توسط مهندس شرافت مدیر کل میراث فرهنگی یزد از هنرمندان پیشکسوت  صنایع دستی میبد تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل میراث فرهنگی در این همایش گفت : صنایع دستی یادگار ارزشمند گذشتگان این دیار میباشد که نباید به فراموشی سپرده شود و شما پیشکسوتان  و هنرمندان سرمایه اصلی این صنعت هستیدو صنايع دستي بيانگر صنعت و هنر نياكان و نمايشگر ذوق و هنر مردم هر كشور است. در روزگاران گذشته، صنايع دستي به عنوان پديده اي تمام عيار در هر عهد حضور فعال داشته است. در ايامي كه زندگی تا این حد اسیر ماشین و ماشینی نشده بود اين هنر -صنعت بود كه حامي تمامي استعدادها و آفرينش هاي سازندگي بشر بود. به همين دليل است كه امروز با نگاه به صنايع دستي هر قوم و قبيله اي مي توان دريافت آن قوم در چه مرحله اي از صنعتگري بوده است.

مهندس شرافت  در خصوص هدف از برگزاری این همایش  گفت: هدف از برگزاری این  همایش اشاعه فرهنگ سپاسگذاری از هنرمندان و توجه به پیشکسوتان هنرهای سنتی است و نتیجه اشاعه این فرهنگ بی شک رواج شاخصه های هنر ایرانی و اسلامی در جامعه خواهد بود و هنر صنایع دستی قابل قیمت گذاری نیست زیرا از عشق و علاقه نشات میگرد و این قابل تحسین میباشد و از استادکاران و پیشکسوتان این صنعت تقاضا دارم که اموزش نسل جوان را فراموش نکنید و این میراث گرانبها را به نسل آینده انتقال دهید و به همین دلیل جایگاه هنرهای دستی بعنوان یکی از نقاط اتکاء بایستی منزلتی بیش از بیش یافته وزمینه رشد وتوسعه آن فراهم آید

در پایان همایش مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان با اهداء لوح تقدیر از پیشکسوتان این صنعت  آقایان  ناصر پهلوان شمسی ،رجبعلی پهلوان شمسی ، عباسعلی آقایی ،محمد رضا پهلوان شسمی ،جمال آقایی  ،محمد پورغلامی ومحمد علی امامی در رشته سفال و سرامیک و آقای محمدحسن سکاک  در  رشته چیلنگری و خانم فاطمه شریف زاده بعنوان کارافرین برتر  تجلیل کرد.





سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا