روابط عمومي ها بايد مطالبات مردمي را هدفمند و نظام مند كنند و به مديران ارائه دهند و از طرفي آنچه دولتمردان مي گويند را براي مردم تبيين كرده و در سطح جامعه گسترش دهند.

مديركل روابط عمومي استانداري با اشاره به اينكه روابط عمومي را در يك كلمه، مي توان مردم داري معني كرد گفت: امسال شعار "دولت و ملت، همدلي و همزباني" از سوي مقام معظم رهبري بيان شده است و وظيفه ذاتي روابط عمومي ها نيز ايجاد همدلي بين مردم و مسئولان است، پس امسال را مي توان سال تكاپوي بيشتر روابط عمومي ها ناميد.

به گزارش  روابط عمومي فرمانداري ابركوه، نشست مشترك مديران و مسئولين روابط عمومي ادارات شهرستان ابركوه عصر روز چهارشنبه 23/2/94 با حضور مدير كل روابط عمومي استانداري و فرماندار شهرستان در محل فرمانداري برگزار شد.
پاك طينت روابط عمومي را در يك كلمه، مردم داري دانست و افزود: امسال شعار "دولت و ملت، همدلي و همزباني" از سوي مقام معظم رهبري بيان شده است و وظيفه ذاتي روابط عمومي ها نيز ايجاد همدلي بين دولت و ملت است، پس امسال را مي توان سال تكاپوي بيش از پيش روابط عمومي ها ناميد و همه فعالان عرصه روابط عمومي، بايد از اين فرصت مناسبي كه به وجود آمده است كمال بهره را ببرند.
وي همچنين به موضوع نقش روابط عمومي ها به عنوان پل ارتباطي اشاره نمود و افزود: روابط عمومي ها بين دستگاه ها و مردم نقش پل ارتباطي را  دارند و براي اينكه اين پل بخوبي نقش خودش را ايفا كند لازم است شناخت كافي از طرفين وجود داشته باشد.
پاك طينت وجود مطالبات از طرف مردم را خاطر نشان ساخت و گفت: روابط عمومي ها بايد مطالبات مردمي را هدفمند و نظام مند كنند و به مديران ارائه دهند و از طرفي آنچه دولتمردان مي گويند را براي مردم تبيين كرده و در سطح جامعه گسترش دهند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين برنامه هاي هفته "ارتباطات و روابط عمومي" كه از 27 ارديبهشت لغايت 2 خرداد مي باشد پرداخت و افزود: دیدار اعضای  ستاد بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، نشست خبری و رونمایی از پوستر هفته ارتباطات و روابط عمومی، برگزاري جشن روابط عمومی ها، نشست با روابط عمومی ادارات شهرستان بهاباد، انتشار پیام استاندار به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، نشست با روابط عمومی هاي  شهرستان ابرکوه، شرکت مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها به صورت گروهي در نماز جمعه 25ارديبهشت، رونمايي از سرود روابط عمومي ها از اهم برنامه هاي اين هفته مي باشد.


فرماندار ابركوه:روابط عمومي اصلي ترين حلقه ارتباطي بين مديران و جامعه هستند


سيد نبي رسولي فرماندار ابركوه در اين جلسه ضمن تسليت شهادت امام موسي كاظم (ع) و تبريك پيشاپيش عيد مبعث اظهار داشت: 27 ارديبهشت براي جامعه ي روابط عمومي در تقويم يك روز ملي است .روزي كه در سطح جهان نيز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتي نامگذاري شده است.اين روز فرصت مناسبي است كه بيشتر به تبيين نقش و جايگاه روابط عمومي پرداخته شود.
وي افزود: اهميت نقش و جايگاه روابط عمومي در عصر اطلاعات و ارتباطات زماني مشخص مي شود نقش قابل توجه روابط عمومي را در كمك به تصميم گيري هاي مديريتي و استراتژيك يك سازمان درك كنيم.
رسولي گفت: در واقع روابط عمومي ابزاري است قوي جهت مديريت افكار و اصلي ترين حلقه بين مديران نهادها و سازمان ها با جامعه هدفشان مي باشد بطوري كه كل منافع يك سازمان هدف و محور اصلي عملكرد آن مي باشد.هدفي كه متاسفانه امروزه كمتر در روابط عمومي ها به آن پرداخته مي شود و منافع سازمان قرباني منافع مديران سازمان شده است و اين رويكرد بايد اصلاح شود.
فرماندار در بخش پاياني صحبت هاي خود نداشتن جايگاه با ثبات و شايسته روابط عمومي در قوانين و مقرارت كشور، انتصاب افراد غير متخصص به عنوان روابط عمومي و نبود نيروي آموزش ديده و دلسوز، عدم دادن اختيار و اقتدار كافي در روابط عمومي توسط مديران را از مشكلات روابط عمومي ها عنوان كرد و حركت به سمت رسالت اصلي و ايفاي احسن وظايف روابط عمومي ها را در گرو حل مشكلات دست و پا گير اين حوزه دانست.
در پايان جلسه مديركل روابط عمومي پاسخگوي سوال و پرسش هاي مسئولين روابط عمومي ادارات بود.
لازم بذكر است در ابتداي جلسه متني كه توسط شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي شهرستان ابركوه تنظيم شده بود قرائت شد و در آن از مديركل روابط عمومي استانداري، پيگيري نهادينه كردن پست سازماني روابط عمومي ها بر اساس شرح وظايف محوله را خواستار شده بود.

 

سایت خبری یزد فردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا