فرماندار يزد در جلسه شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان يزد گفت: اقداماتی که برای شناسایی و آموزش اولیای بی‌سواد انجام شده باید گسترش یابد و طرح‌های انسداد بی‌سوادی با جديت مورد پيگيري قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ اولين جلسه شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان يزد در سالجاري با حضور فرماندار يزد، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، جمعي از مديران و مسئولان معاونت سواد آموزي استان و آموزش و پرورش شهرستان يزد تشكيل شد.

محمود شاكري شمسي در اين جلسه با بيان اينكه در دين مبين اسلام به فراگيري سواد و علم توجه ويژه شده است افزود: بعد از انقلاب اسلامي و با صدور فرمان حضرت امام خميني (ره) در خصوص تشكيل نهضت سواد آموزي اقدامات تأثيرگذاري در اين زمينه انجام شده است ولي در حال حاضر شايسته نيست كه حتي يك فرد بي سواد نيز در جامعه وجود داشته باشد.

فرماندار يزد با اشاره به تأكيدات مكرر مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با بي سوادي اظهار داشت: پيرو سخنان معظم له بايد هر دستگاه اجرايي مطابق با شرح وظايف خود عمل كند تا موجب شكل گيري يك عزم جدي و ملي در اين حوزه شود.

وي با اعلام اينكه هيأت وزيران نيز مصوبات خوبي را در زمينه ريشه كن ساختن بي سوادي داشته است گفت: دولت تدبيرو اميد قصد دارد با بكار گيري سياست هاي تشويق و تنبيه براي افراد معظل بي سوادي را برطرف كند كه در اين راستا بايد ادارات متولي با يكديگر تعامل سازنده داشته باشند.

شاكري شمسي با تأكيد به اينكه هدف شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان يزد، ريشه كن نمودن بي سوادي تا پايان سال 94 است افزود: معاونت سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش استان  با همكاري  نواحي يك و دو آموزش و پرورش شهرستان نسبت به تهيه و تدوين برنامه ي زمانبندي در اين خصوص اقدام نمايند تا براي اجراي به ادارات ذيربط ابلاغ شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد بر ضرورت اطلاع يافتن افراد از قوانين و سياست هاي مربوط به مبارزه با پديده بي سوادي تأكيد كرد و افزود: آگاه ساختن و اطلاع رساني در اين زمينه مي تواند نقش تأثيرگذاري را در جذب و تشويق افرادي بي سواد براي بهره مندي از نعمت سواد داشته باشد.

شاكري شمسي اضافه كرد: اقداماتی که برای شناسایی و آموزش اولیای بی‌سواد انجام شده باید گسترش یابد و طرح‌های انسداد بی‌سوادی با جديت مورد پيگيري قرار گيرد.

فرماندار يزد نقش دهیاران روستاها را در این راستا مهم و ضروري دانست و از بخشداران مركزي و زارچ خواست تا زمینه بهره مندی از مشارکت و همفکری همه جانبه دهیاران را فراهم نمايند.






سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا