سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / استاندار خراسان جنوبی گفت: عزم دولت تدبیر و امید و همه مسئولان امر بر این است که پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در سال‌جاری وارد عملیات اجرایی شود.

وجه‌اله خدمتگزار، در جلسه بررسی و پیگیری مطالعات طرح اتصال استان به خط ریلی راه‌آهن شرق اظهار داشت: اتصال خراسان جنوبی به خط ریلی راه‌آهن سراسری شرق به عنوان یک مطالبه جدی و مهم مردمی از سوی متولیان امر در کشور و استان به طور جد مورد توجه است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای توانمندی‌های بسیار خوبی در بعد اقتصادی است، گفت: به طور قطع اجرای این پروژه عظیم می‌تواند گامی مهم و روبه جلو برای توسعه بیش از پیش استان و همچنین شرق کشور باشد.

استاندار خراسان جنوبی به تاثیرات مهم اجتماعی، اقتصادی و عمرانی این پروژه در استان اشاره کرد و ادامه داد: اتصال استان به خط ریلی راه‌آهن سراسری شرق از جمله پروژه‌هایی است که مورد تاکید ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران و سایر مسئولان ذی‌‌ربط از جمله وزیر راه و شهرسازی قرار داشته و دارد.

خدمتگزار به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان کشوری و استانی و همچنین نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اختصاص ردیف اعتباری مجزا برای اجرای این پروژه در بودجه سنواتی سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد توانستیم برای این پروژه ردیف اعتباری مستقل در بودجه سال‌جاری با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کنیم که اقدامی مهم و در خور در این زمینه است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از خراسان جنوبی است، تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان نیز اجرای این پروژه از چابهار با همکاری شرکت‌های پیمانکاری کشور هندوستان به انجام می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای این پروژه نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه شرق کشور خواهد داشت، ادامه داد: اجرای این پروژه حتی در توسعه مراودات تجاری با کشورهای همسایه شرقی ایران نیز تاثیرات بسیار زیادی در پی دارد.

خدمتگزار، اجرای این پروژه را منحصر به یک دستگاه یا یک مسئول ندانست و گفت: تمامی مدیران و مسئولان در تمامی رده‌ها و سطوح باید از تمام امکانات اداری و کاری خود برای اجرای این پروژه استفاده کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه وارد عملیات اجرایی شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا