رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت : باتوجه به اينكه استان يزد اكنون به يك پايگاه گردشگرپذير تبديل شده خود را ملزم مي دانيم يزد را در زمينه هاي مختلف گردشگري مورد توجه قرار دهيم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه جلسه شورای اداری استان با حضور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاونین استاندار، مدیران کل استانداری یزد، فرمانداران، ائمه جمعه، اعضای شورای اداری استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی و صنعتگران در استان در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در جلسه شوراي اداري استان يزد اظهار داشت : شايسته است هم از لحاظ اقامتگاه و هتل و هم از لحاظ رسيدگي به آثار و جاذبه هاي طبيعي و تاريخي رسيدگي ويژه اي به استان يزد داشته باشيم.
"مسعود سلطاني فر" با اشاره به روند رشد گردشگران خارجي در استان يزد در 2 سال گذشته ادامه داد: يزد در سال 91 ميزبان 13هزار نفر گردشگر خارجي، در سال 92 ، 22 هزار نفر و در سال گذشته 65 هزار نفر گردشگر خارجي بود و اكنون نيز گردشگران خارجي با تمام ملاحظات مذهبي ما در سطح كشور رفت و آمد مي كنند.
"سلطاني فر" يادآور شد: مجموعه خانه هاي صدرالعلماء بعنوان خانه هاي تاريخي جذاب استان يزد قرار است به بزرگترين موزه منطقه يزد با همت خانواده مرحوم حجت الاسلام والمسلمين صدوقي(ره) امام جمعه فقيد يزد تبديل شود.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود بر پيگيري جدي ثبت جهاني بافت تاريخي يزد در يونسكو از طرف سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خبر داد و افزود : باتوجه به سير مراحل لازم به نظر مي رسد استان يزد مي تواند در سال 2017 ميلادي كانديداي معرفي بافت تاريخي براي ثبت جهاني باشد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطرنشان كرد: ايران باتوجه به جاذبه هاي فرهنگي، تاريخي، مذهبي و... جزو 15 كشور اول دنياست، اما از نظر جذب گردشگر در رتبه 46 و از نظر درآمد ارزي در رتبه 35 دنيا قرار دارد.
"سلطاني فر" ادامه داد: گردشگري امروز با رويكردهاي دولت تدبير واميد و حمايت هاي آن از اين حوزه از ركود بيرون آمده و تعداد زيادي سرمايه گذار در حال سرمايه گذاري در حوزه گردشگري هستند.
وي گفت : در جمهوري اسلامي ايران نزديك به يك ميليون آثار و بناي تاريخي داريم كه از اين تعداد 17 اثر ثبت جهاني شده است اما امروز باتوجه به رغبت گردشگران خارجي به حضور در كوير و تماشاي شبهاي پرستاره آن، يكي از مقاصد اصلي گردشگران كشورهاي اروپايي، كويرهاي يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري در پايان سخنان خود يادآور شد: براساس برنامه هاي 5 ساله تدويني در سند چشم انداز 20ساله بايد تا 11 سال آينده ميزبان 20 ميليون گردشگر خارجي با درآمد 30 ميليارد دلاري باشيم و اين بدين معني است كه در اين مدت بايد جذب گردشگر خارجي و درآمدهاي حاصل از آن را 4 برابر نماييم و ايران را به كانون گردشگري حلال در جهان تبديل كنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا