یزدفردا:عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: مذاکرات آینده در سطح معاونان خواهد بود و در کنار این گفت‌وگوها مذاکرات کارشناسی نیز ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم وزرا هم حضور خواهند یافت.
به گزارش تسنیم، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای امروز پنجشنبه در حاشیه نهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص زمان و مکان دور آتی مذاکرات برای نگارش متن نهایی تواق، گفت: با خانم اشمیت صحبت‌هایی را داشته‌ایم و در حال تنظیم هستیم تا تاریخ و محل دور آتی مذاکرات را و نحوه پیشبرد مذاکرات مدالیته و شکل آن را مورد بحث قرار دهیم تا کار روی متن شروع شود.

وی افزود: مذاکرات آینده در سطح معاونان خواهد بود و در کنار این گفت‌وگوها مذاکرات کارشناسی نیز ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم وزرا هم حضور خواهند یافت.

عراقچی با بیان اینکه حتما در یک مقطعی نیاز به حضور وزرا در گفت‌وگوهای چندجانبه و دوجانبه تا پیش از تیرماه خواهد بود در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات در حاشیه اجلاس خلع سلاح در نیویورک برگزار خواهد شد، گفت: در حال تنظیم هستیم. احتمال زیادی وجود دارد که در حاشیه نیویورک مذاکرات داشته باشیم؛ چرا که متخصصین و کارشناسان مذاکرات و خلع سلاح در نیویورک حضور دارد و ما هر بار در نیویورک بودیم از حاشیه آن استفاده کردیم.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درباره متن پیش‌نویس توافق و اینکه آیا الگوی خاصی خواهد بود، اظهار داشت: نگارش متنی را در وین آغاز کردیم، اما از آنجا که راه‌حل‌ها پیدا نشده بود به صورت یک فرم و قالب باقی ماند. اکنون با توجه به راه‌حل‌هایی که به دست آمده به روز می‌شود و به جزئیات می‌پردازیم. ممکن است بعضی از جزئیات در ضمائم بیاید. به هر حال کار نگارش کار پیچیده‌ای است.

وی درباره انتشار فکت‌شیت ایرانی گفت: روایت ما از بیانیه مشترک اخیر همانی است که در رسانه‌ها توسط دکتر ظریف گفته شد. فکت‌شیت ما همان روایت است که از دستاورد ما در مذاکرات گفته شده و لزومی ندارد که به فکت‌شیت اهمیتی داده شود.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه بعد از هر واقعه هر طرف روایت خود را بیان کرده و کار خود را برجسته‌تر می‌کند، اظهار داشت: این کاری که آمریکایی‌ها در قالب فکت‌شیت انجام داده‌اند ما صادقانه صحبت کردیم فکت‌شیت ارزش حقوقی ندارد و تنها روایت دو طرف است.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا