یزدفردا:حسین دهباشی، کارگردان فیلم تبلغاتی حسن روحانی در انتخابات 1392 و از نزدیکان رئیس‌جمهور که غالبا در صفحه فیسبوک خود به حمایت از مواضع دولت می‌پردازد شب گذشته موضعی مخالف دولت در خصوص مذاکرات هسته‌ای اتخاذ کرد و بعد از قرائت بیانیه در فیسبوک خود نوشت:
 
ضمن نهايت احترام به نظر سایر دوستان، از آنچه امشب به عنوان توافق ناروا و ناعادلانه هسته‌ای ایران می شنویم، از عمق جان ناراحت و غمگین ام.
 
پس از آنکه اظهار نظر دهباشی با مخالفت با گسترده مخاطبان مواجه شد و او ساعاتی بعد این پست را حساب خود حذف کرد.

 
ادامه جنجال "به روایت دربار"
مدیر سابق شبکه اول نسبت به ادعاهای یک مستند ساز درباره مستند "به روایت دربار" واکنش نشان داد. مهدی فرجی از حسین دهباشی درخواست کرده است که به جای فضا سازی رسانه ای از مجاری قانونی ادعاهای خود را پیگیری کند.

 فرجی روز گذشته با انتشار بیانیه ای باز هم بر تعلق مالکیت گفت و گوهای مستند "به روایت دربار" به صدا و سیما تاکید کرد و نوشت: «هیچ محدودیتی برای سازمان صدا و سیما در استفاده از آن تولیدات وجود نداشته و ندارد. چرا که اساسا تولید به اتمام رسیده و مالکیت آن متعلق به سازمان صدا و سیماست.»

پخش مستند "به روایت دربار" در ایام دهه فجر با شگفتی بسیاری همراه بود.

مستندی که حاوی مصاحبه های جالب توجه با چهره های شاخص حکومت پهلوی "اردشیر زاهدی، منوچهر رزم آرا، سید حسین نصر، شجاع الدین شفا، علینقی عالیخانی، منوچهر گنجی و هوشنگ نهاوندی" بود.

به مرور زمان ابعاد ماجرا روشن شد. یک مستند ساز به نام حسین دهباشی که مدیریت پروژه "تاریخ شفاهی ایران در دوره پهلوی دوم" را بر عهده دارد. با اعتراض به صدا و سیما اعلام کرد که مالکیت تصاویر و مصاحبه های مستند "به روایت دربار" در اختیار اوست و صدا و سیما به صورت غیرقانونی از آن استفاده کرده است.

صدا و سیما ادعای دهباشی را رد کرد و اعلام کرد که مالکیت تمام تصاویر را در اختیار دارد و و بالغ بر یک میلیارد تومان پول برای آن ها پرداخت کرده است.

با این حال دهباشی همچنان بر ادعای خود پافشاری کرد و صدا و سیما را متهم به "دزدی" کرد. او گفت: "صداوسیما یک لقمه حلال رسانه‌ای را تبدیل به یک لقمه حرام کرد."

پس از آن صدا و سیما در این باره اطلاعیه صادر کرد: «ایشان (دهباشی) خوب می دانند که چه مواردی را در قرارداد متعهد شده اند، از جمله اینکه؛ حق واگذاری موضوع قرارداد را بدون اجازه کتبی سازمان کلاً یا جزاً به غیر ندارند و یا اینکه متعهد هستند که طرح و موضوع قرارداد به هیچ یک از شبکه های تلویزیونی و رسانه های صوتی و تصویری و اشخاص غیر واگذار نشود و مهمتر آنکه، از تاریخ امضاء قرارداد، طرف دوم هیچ گونه مالکیت بر اثر مورد قرارداد نخواهند داشت و کلیه حقوق اثر متعلق به سازمان صداوسیما خواهد بود.»

اما حسین دهباشی ماجرا را به گونه ای دیگر روایت می کند و می گوید، این پروژه سه ضلع داشته است، صدا و سیما، کتابخانه ملی و حسین دهباشی. او می گوید قرار بر این شده بود که از روی مصاحبه های ضبط شده 10 کتاب منتشر شود و تا پیش از انتشار ان از این تصاویر استفاده نشود.

این در حالی است که صدا و سیما این موضوع را رد می کند و می گوید: "تلویزیون مالکیت اثر را بر عهده دارد و هر گونه بخواهد از آن استفاده می کند."

به گفته دهباشی تاکنون 4 جلد از این اثر منتشر شده است.

در مقدمه این چهار کتاب‌ آمده است که مصاحبه با حسین نصر٬ استاد علوم اسلامی در دانشگاه جورج واشنگتن در محل سکونتش در واشنگتن، داریوش همایون، روزنامه‌نگار و وزیر اطلاعات و جهانگردی محمدرضا پهلوی در مونترو سوئیس، عبدالله آذربرزین، جانشین فرماندهی نیروی‌هوایی در زمان پهلوی دوم در کالیفرنیا و با علینقی عالیخانی، وزیر اقتصاد پهلوی دوم در ویرجینیا انجام شده است.

هر چهار کتاب در تقریبا ۷۰۰ صفحه منتشر شده است و به نوشته تنظیم کنندگان کتاب" ۱۵ درصد اسناد منتشر شده در کتاب برای نخستین بار است که منتشر شده است و علاوه بر گفت‌وگو شامل اسناد و ضمائمی است که از اسناد وزارت خارجه آمریکا، اسناد آرشیو بریتانیا، پرونده اداره ضد اطلاعات و پرونده کارگزینی و اسناد ساواک، این افراد در ایران بهره گرفته شده است.

ویراستاران کتاب نیز سعی کرده‌اند ادعاهای مطرح شده از سوی افراد در مصاحبه‌ها را در پاورقی همان صفحه"با ادله و اسناد پاسخ گویند و مورد نقد قرار دهند"

ابعاد دیگر ماجرا
اما این تمام ماجرا نیست، خود تصاویر گفت‌وگوها هم مسئله ساز شده است. حسین دهباشی می گوید که در راستای همکاری کتابخانه کنگره آمریکا و کتابخانه ملی ایران که در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی شرایطش فراهم شد، توانسته است این پروژه را پیگیری کند.

 او گفته است: «در این پروژه سازمان طرف قرارداد کتابخانه کنگره آمریکا، کتابخانه ملی بود.
 بنابراین در زمان انجام مصاحبه ها، افراد مصاحبه شونده طرف خود را کتابخانه کنگره آمریکا و کتابخانه ملی می دیدند و تمام تعهداتی که به طور قانونی و رسمی به آنها سپرده شده از طرف حسین دهباشی (چه به عنوان یک تاریخ پژوه و چه به عنوان نماینده کتابخانه ملی)  است.»

این در حالی است که برخی از مصاحبه شوندگان اعلام کردند که به آنها گفته شده است دانشگاه هاروارد و آکسفورد نیز با این پروژه همکاری می‌کنند و آنها اطلاعی نداشتند که سرمایه گذار آن صدا و سیما است.

برخی رسانه های نیز اعلام کردند که روابط عمومی کتابخانه کنگرهٔ آمریکا نقش آن در انجام مصاحبه‌ها را تکذیب کرد.
 
حسین دهباشی می گویدکه در این پروژه حسام الدین آشنا و حسن بهشتی پور نیز با او همکاری کرده اند.

حسام الدین آشنا هم اکنون یکی از مشاوران اصلی رییس جمهور است. او ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری را بر عهده دارد.

آشنا در مراسم رونمایی از 4 کتاب این پروژه از صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: "متواضعانه از صداوسیما تقاضا می‌کنم که اجازه ندهد این پروژه بزرگ به دستاویزی برای جنگ‌های کوچک تبدیل شود و اجازه دهند این پروژه در سطح ملی دیده شود."

حسن بهشتی پور نیز از مدیران پیشین سازمان صدا و سیما بوده است.
مشاور سازمان اسناد ملی منصوب شد

۱۷ خرداد ۱۳۹۳
با حکم سیدرضا صالحی امیری - رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی -، حسین دهباشی به عنوان مشاور سازمان اسناد ملی منصوب شد.
 
به گزارش ایسنا، در حکم صالحی امیری خطاب به دهباشی آمده است:

«انتظار دارم با بهره‌گیری از تجربه صاحب‌نظران و متخصصان امر در امور ذیل اهتمام ویژه فرمایید.
 
۱-ساماندهی حوزه برنامه‌های تاریخ شفاهی و تصویری سازمان با هماهنگی معاون اسناد ملی
 
۲- توسعه و تجهیز زیرساخت‌های سمعی و بصری سازمان جهت گردآوری تجارب مدیران ارشد دولتی، فیلم‌خانه مستند ایران و دفتر مستندسازی تجارب ملی با تاکید بر درآمدزایی
 
۳-توسعه همکاری‌های سازمان با نهادهای دولتی، عمومی‌، مردم‌نهاد و بین‌المللی جهت جلب سرمایه‌گذاری و انجام برنامه‌های علمی و فرهنگی مشترک با هماهنگی معاونین و حوزه‌های ذی‌ربط
 
امید است با عنایت الهی در خدمت فرهنگ کشور و کمک عالمانه به تحقق مأموریت‌های این سازمان موفق و منصور باشید.»
شعارهای دانشجویان در سخنرانی روحانی

۱۶ آذر ۱۳۹۲
مراسم گرامیداشت 16 آذر - روز دانشجو- با شعارهای دانشجویان در حمایت از رییس جمهوری و سیاست های دولت تدبیر و امید و ابراز عقیده گروههای مختلف دیگر همراه بود.

به گزارش ایرنا، تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی ازهمان ساعات نخست مملو از دانشجویان شد. برخی از دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که خواسته هایشان را روی آن نوشته بودند.

«روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»،«اصلاحات اصلاحات ، روحانی پاینده باد»،«اعتدال اعتدال، روحانی پاینده باد» و «روحانی زنده باد، هاشمی پاینده باد»، «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» از جمله شعارهایی بود که دانشجویان سر دادند.

در بخشی از مراسم دانشجویان شعار دادند « زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و در پاسخ به آنها گروهی دیگر شعار دادند « فتنه گر منافق اعدام باید گردد».

مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از دیگر شعارهای این گروه بود که در ردیف های میانی سالن نشسته بودند ولی شعارشان با استقبال انبوه دانشجویان که شمار زیادی از آنها ایستاده سخنرانی رییس جمهوری را می شنیدند ، مواجه نشد.

در بخشی از این مراسم این گروه شعار دادند «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» که سایر دانشجویان هم با آنها همصدا شدند.

«روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»، «اصلاحات زنده باد، روحانی پاینده باد»، «روحانی دوستت داریم»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «اعتدال، اعتدال، روحانی پاینده باد» دیگر شعارهایی بود که در سالن شنیده می شد.

دکتر روحانی در بین سخنان خطاب به دانشجویان که شعار سرمی دادند گفت: خوبیش این است که شعارهای دوطرف هر دو زیباست.

در این مراسم «رضافرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،«سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین «محمدیان» نماینده ولی فقیه در دانشگاه نیز حضور داشتند.

سخنان رییس جمهوری به طور مکرر با این شعار دانشجویان که «روحانی دوستت داریم» قطع می شد و سخنان وی به طور مستمر مورد تشویق دانشجویان قرار می گرفت.

** استقبال از رییس جمهوری با شعار «روحانی مچکریم»
دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که امروز به مناسبت روز دانشجو میزبان رییس جمهوری بودند، با سر دادن شعار «روحانی مچکریم» و تشویق های مکرر به استقبال وی رفتند.

پیش از آغاز سخنرانی دکتر روحانی، کلیپ «نوسفر» برای حاضران پخش شد که در آن ابتدای آن آمده بود: «تقدیم به همه مردم ایران».

در این کلیپ که به کارگردانی حسین دهباشی و موسیقی امیرحسین مدرس تهیه شده بود، بخش از سخنرانی دکتر روحانی در مراسم تنفیذ رییس جمهوری گنجانده شده بود که توسط جمعی از هنرمندان نیز بازخوانی می شد.

در این کلیپ روحانی می گفت: بگذاریم که فضای خدمت برای همه ایرانیان که دل در گرو این مرز و بوم دارند، باز شود.

سخنان روحانی در حالی در این مراسم پخش می شد که جمع کثیری دانشجویان با تشویق های مکرر آن را تایید می کردند. «بگذارید شایستگان به ملت خدمت کنند و بگذارید که سینه ها از کینه ها پاک شود» بخش دیگری از سخنان رییس جمهوری در این کلیپ بود که با استقبال دانشجویان همراه شد.

همچنین قسمتی از بیانات امام راحل مبنی بر اینکه «سرنوشت هر ملتی به دست خودش است» و بخش از سخنان آیت الله طالقانی مبنی بر اینکه «مسلمانان! شما قوی ترین ملت جهان هستید» سخنان روحانی را تایید می کرد که می گفت« خداوندا به تو پناه می برم از استبداد رای، عجله در تصمیم، تقدم منافع شخصی و گروهی بر مصالح عمومی و بستن دهان رقیبان و منتقدان».

این قسمت از سخنان رییس جمهوری با تشویق گسترده دانشجویان مواجه شد و در پایان آن گفته شد که «روحانی از خدا خواست فراموش نکند آنچه بر پیشینان رفته است که دراز است ره مقصد و من نوسفرم.»

دانشجویان پس از پایان این کلیپ، سرود «یار دبستانی» را خواندند و شعار «روحانی مچکریم» سر دادند.

**« آنچه با جان خریدیم به نان نمی فروشیم»
با پایان یافتن سخنرانی رییس دانشگاه شهید بهشتی جمعی از دانشجویان که در محوطه تجمع کرده بودند با شعارهایی خواستار استعفای وی شدند.

در ابتدای سخنرانی رییس جمهوری، در بین دانشجویان حاضر در محوطه شال های بنفش و سبز رنگ گره خورده بود بر فراز دست دانشجویان دیده می شد.

برخی اعضای بسیج دانشجویی نیز آرام آرام به حاضران در محوطه پیوستند و پلاکاردهایی با مضامین «مرگ بر آمریکا»،«آنچه با جان خریدیم به نان نمی فروشیم» و «ما خواهان موضع گیری صریح و محکم در برابر عوامل فتنه هستیم» در دست داشتند.

همچنین این عده پلاکاردهایی را درباره گزارش 100 روزه و توافق ژنو نمایان کردند که در آن نوشته شده بود: «واکنش به عهدشکنی غرب و 17 تحریم جدید دولت های غربی چیست؟»

همچنین نوشته بودند: «سیاهنمایی نمی تواند کم کاری را جبران کند، دولت باید برای حماسه آفرینی کار جدی کند»

شمار زیادی از دانشجویان سخنرانی روحانی را از طریق بلندگو و مانیتورهای بزرگ نصب شده در حیاط دنبال می کردند.

در پلاکارد دیگری که در جمع بسیجیان دیده می شد نوشته شده بود: «چرا همکاران شهید احمدی روشن را که جریان هسته ای را به این مرحله رساندند اخراج کردید؟»

از سوی دیگر دانشجویان مقابل این جریان، دست نوشته هایی با مضمون رفع فضای امنیتی و رفع حصر در دست داشتند و شعار می دادند: «دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد»

در واکنش این شعار دانشجویان بسیجی شعار «فتنه گر منافق اعدام باید گردد» را سر دادند که در واکنش به آن ها تعدادی دانشجویان با شعار «بسیجی واقعی همت بود و باکری» دانشجویان بسیجی را به حاشیه های این جمع سوق دادند.

با پایان یافتن سخنرانی دکتر روحانی ، دانشجویان با تشکیل زنجیره های انسانی دست در دست هم شعار یار دبستانی من را زمزمه کردند و شعار می دادند: «خاتمی زنده باد، روحانی پاینده باد»

عده ای از بسیجیان در ابتدا سعی کردند با شعار «فتنه گر عاشورا اعدام باید گردد» به مقابله با دانشجویان دیگر پرداختند که به دلیل کم بودن جمعیتشان این شعار همراهی نشد اما پس از آن که دانشجویان بسیجی از سالن اصلی اجتماعات خارج شدند دانشجویان به دو گروه جداگانه تقسیم شدند که عده ای شعر یار دبستانی سر می دادند و دانشجویان بسیجی با شعار «سبز فقط سبز علی، رهبر فقط سید علی» جمع خود را منسجم کردند.

از دیگر شعارهای مطرح شده از سوی بسیجیان «لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است»، «اگر بسیج نبود، صدام یزید این جا بود» و «هیات من الذله» بود.

در حال حاضر با توجه به پایان یافتن سخنرانی رییس جمهوری و ترک محل از مسوولان دانشگاه دانشجویان به دو گروه مجزا همچنان در محوطه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی شعارهای خود را علیه یکدیگر مطرح می کنند.

مسوولان انتظامات دانشگاه تلاش کردند دانشجویان را متفرق کنند و دانشجویان هم هر از گاهی با شعارهایی چون «ولش ولش کن» به این کار واکنش نشان دادند.

دانشجویان بعد از آن که ماموران انتظامات دانشگاه از آن ها خواستند تجمع را پایان دهند با شعار «بچه ها متشکریم» به اجتماع خود پایان دادند.

** روحانی: حتما همین طور است
بخش های مختلف سخنرانی رییس جمهوری با شعارهای دانشجویان همراه می شد.

دانشجویان هنگام توضیح رییس جمهوری درباره توفیقات بدست آمده در مذاکرات ‍ژنو شعار دادند: «انر‍ژی هسته ای حق مسلم ماست» که دکترروحانی در پاسخ دانشجویان گفت:حتما همین طور است. شعار ما این است که سانتریفیوژ باید بچرخد،اما چرخ زندگی مردم و اقتصاد هم باید بچرخد.دولت براین وعده که به مردم داده ،ایستاده است.

***دانشجویان در پاسخ رییس جمهور فریاد زدند «روحانی متشکریم».رییس جمهوری نیز پاسخ داد:انرژی هسته ای و غنی سازی حق مسلم ماست ،اما در کنارش پیشرفت ،توسعه ،بهبود معیشت مردم و رفاه آنان نیز حق مسلم ما است.

رییس جمهوری در ادامه پاسخ به شعار دانشجویان تاکید کرد:شکستن و ویران کردن ساختمان منحوس تحریم ظالمانه نیز حق مسلم ماست.

**رییس جمهوری هنگامی که به پایان سخنان خود رسید ،گفت:16 آذر روز دانشجو متاسفانه با کارهای بسیاری در دولت همزمان شد.چرا که امروز باید در دولت رقم بودجه را نهایی و فردا آن را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

اما دوست داشتم فرصت بیشتری برای شما اختصاص دهم.قول می دهم در حضور سومم در دانشگاه زمان بیشتری را در خدمت شما باشم تا از نظرات اساتید و دانشجویان عزیز استفاده کنیم.
حمله خبرگزاری فارس به کلیپ نوسفر
۰۸ آذر ۱۳۹۲
;">خبرگزاری فارس نوشت: کپی‌برداری از یکی از کلیپ‌های انتخاباتی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا برای ساخت کلیپ تبلیغاتی حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایرانی ایران که با عنوان « نوسفر» منتشر شده‌است، مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفته و آن را نوعی «شجاعت» نامیده‌اند.

به گزارش فارس، از جمله پایگاه خبری دویچه‌وله آلمان به نقل از پایگاه اینترنتی اشپیگل آنلاین در گزارشی با عنوان «نوسفر، ویدئوکیلیپی به سبک "اوباما" برای حسن روحانی" چنین نوشته‌است:

به مناسبت صدمین روز آغاز کار دولت یازدهم نماهنگی منتشر شده که شباهت زیادی به کلیپ تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما دارد. "اشپیگل آنلاین" این کار را اقدامی شجاعانه خوانده و نام آن را "روحانی‌باما" گذاشته است.

نماهنگ "نوسفر" با استفاده از بخشی از سخنان حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ساخته شده که در واقع قول‌ها و وعده‌های او به مردم است.

نوسفر ساخته حسین دهباشی است و در بخش گالری وب‌سایت رسمی حسن روحانی منتشر شده. به گزارش خبرگزاری ایسنا دهباشی می‌گوید "این کلیپ به شکلی کاملا خودجوش ساخته شده است."

اشپیگل آنلاین روز جمعه (۸ آذر ۹۲/ ۲۹ نوامبر) در گزارشی با اشاره به شباهت‌های "نوسفر" با کلیپ تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ ایالات متحده آمریکا، ویدئوی صدمین روز دولت یازدهم را "روحانی‌باما" خوانده است.

کلیپ انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس یکی از سخنرانی‌های اوباما به صورت سیاه و سفید ساخته شده که در آن چند هنرمند گفته‌های او و شعار انتخاباتی "بله، ما می‌توانیم" را تکرار می‌کنند.

نوسفر نیز فیلمی سیاه و سفید است که در آن چند هنرمند زن و مرد برخی عبارت‌های روحانی را همراه با موسیقی و به صورت آواز تکرار می‌کنند.

به گزارش اشپیگل آنلاین و به نقل از نیویورک تایمز، دهباشی که برای تبلیغات انتخاباتی روحانی نیز فیلم ساخته، می‌گوید پس از تهیه ویدئوکلیپ نوسفر دفتر ریاست جمهوری آن را تایید کرده است.

این گزارش می‌افزاید، به رغم ممنوعیت تک‌خوانی زنان در جمهوری اسلامی در کلیپ نوسفر چند زن هنرمند نیز در جمع خوانندگان حضور دارند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سی‌ام مهرماه در پاسخ به پرسشی درباره ایراد شرعی تک‌خوانی خوانندگان زن گفت: «طبق نظر مراجع اگر صدای تک‌خوان‌ها موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد و برخی از مراجع در این باره چنین نظری دارند.»

یکی از ویژگی‌های کلیپ صدمین روز دولت روحانی تکرار برخی از سخنان او به زبان اقوام مختلف ایرانی، از جمله کردی، آذری، بلوچی و عربی است. ظاهرا این کار اشاره به وعده‌های روحانی در مورد حقوق اقلیت‌ها دارد که تاکنون عملی نشده‌اند.

در کلیپ یاد شده همچنین از فرازهایی از سخنان برخی شخصیت‌ها، نظیر محمد مصدق، روح‌الله خمینی و محمد بهشتی، و گفتار گویندگان رادیو هنگام اعلام خبر پیروزی انقلاب و بازپس‌گیری خرمشهر استفاده شده است. اشپیگل با توجه به این ویژگی‌ها ارائه این ویدئو را اقدامی شجاعانه ارزیابی کرده که بعضا "احکام اخلاقی" مورد نظر حکومت جمهوری اسلامی و اسلامگرایان تندرو را به چالش می‌کشد.

عنوان ویدئوی صدمین روز آغاز به‌کار دولت یازدهم از آخرین عبارت روحانی در سخنرانی مراسم تنفیذ گرفته شده که او خود را در مسیر اداره‌ی کشور "نوسفر" خوانده بود. خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت، سازندگان این کلیپ تلاش کرده‌اند وعده‌های روحانی را "با زبان هنر ماندگار کرده تا این قول‌ها، در آینده به شکل مطالبات مردمی پی‌گیری شود."

نسخه‌ای از نوسفر با زیرنویس انگلیسی در صفحه تویتر منتسب به روحانی و صفحه وزیر خارجه، محمد جواد ظریف در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.
(فیلم) کلیپی برای صدمین روز دولت روحانی
۰۵ آذر ۱۳۹۲
کلیپ «نو سَفر» به مناسبت یکصدمین روز تشکیل دولت دکتر حسن روحانی توسط حسین دهباشی و با حضور امیرحسین مدرس ساخته شد.
 
حسین دهباشی کارگردان فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، به مناسبت صدروزگی مراسم تحلیف رئیس جمهور، کلیپی جالب را تحت عنوان «نوسفر» با همکاری امیرحسین مدرس کار کرده که در نوع خود متفاوت است.
 
در این کلیپ، قسمتی از سخنان روحانی، در مراسم تنفیذ با هم‌آوایی و تصویر بصورت نماهنگ درآمده است.
 
بخش‌های انتخاب‌شده از سخنان روحانی، از سخنان وی در مراسم تنفیذ حکم منتخب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حضور مقام معظم رهبری و دیگر مقامات عالیرتبه کشوری و لشگری نظام در حسینیه امام خمینی (ره) تهران انتخاب شده است.
 
همچنین قطعات صوتی استفاده شده در این کلیپ، بخش‌هایی از سخنان برخی از رجال و بزرگان تاریخ ایران معاصر نظیر امام خمینی (ره)، دکتر محمد مصدق، شهید آیت‌الله بهشتی و نیز برخی از اطلاعیه‌های تاریخی رادیو تهران مانند خبر پیروزی انقلاب و بازپس‌گیری شهر خرمشهر است.
 
بر اساس این گزارش، برای ادای احترام و بزرگداشت موقعیت محوری اقوام مختلف ایرانی، با اشاره به اینکه برای به کارگیری کلیه زبان‌ها و لهجه‌هایِ رایج در کشور کمتر امکانی وجود داشته، بخش‌هایی از کلیپ به بلوچی، کُردی، تُرکی و عربی تهیه شده است.
 
به گفته دهباشی، این کلیپ به شکلی کاملا خودجوش ساخته شده است.
 
 
"من سرهنگ نیستم" نام دومین فیلم روحانی
۲۰ خرداد ۱۳۹۲
دومین فیلم انتخاباتی حسن روحانی «من سرهنگ نیستم» نام گرفت.
 
حسین دهباشی کارگردان دومین فیلم حسن روحانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره‌ی این فیلم توضیح داد: در اصلاح نهایی فیلم، آقای هاشمی رفسنجانی در تایید آقای حسن روحانی سخنانی را مطرح می‌کند که این تصاویر با توصیه‌ی آقای هاشمی در 19 خرداد 92 در فیلم استفاده شده است.
 
وی درباره‌ی عبارت «من سرهنگ نیستم» به عنوان نام دومین فیلم انتخاباتی حسن روحانی و ارتباط آن با جدال لفظی وی و محمدباقر قالیباف در مناظره‌ی تلویزیونی گفت: نام فیلم اشاره‌ای به همان مناظره است اما در فیلم هیچ صحبتی از کاندیداهای دیگر نشده است. در واقع نام «من سرهنگ نیستم» از اینجا روی فیلم گذاشته شده که آقای روحانی در یکی از فرازهای فیلم در توصیف ویژگی‌های خودشان این عبارت را به کار می برند و ما نیز از آن استفاده کرده‌ایم.
 
شنیده می‌شود که صداوسیما نظراتی را درباره‌ی حذف بخشی از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره‌ی حسن روحانی، مطالبی را به ستاد این کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرده است اما این شنیده‌ها رسما تایید نشده است.
بازگشت مستند ساز بازداشت شده در آمریکا به ایران
۰۹ مرداد ۱۳۸۹


روزنامه ایران نوشت: کارگردان مستند تلویزیونی «راست‌ها و دروغ‌ها» که در حین ساخت این مستند دستگیر شده بود و دو ماه در زندان‌های امریکا به‌سر می‌برد، آزاد شد و به احتمال قوی امروز وارد ایران می‌شود.

تهیه‌کننده مستندهای تلویزیونی، درباره علت دستگیری حسین دهباشی خاطرنشان کرده: از آنجا که این مستند به دوره دوم پهلوی می‌پرداخت، حسین دهباشی به مصاحبه با شخصیت‌های مختلف سیاسی آن دوران که اکنون در امریکا اقامت دارند، اقدام کرد که در همین حین به اتهام جعل اسناد دستگیر شد.

 

/منبع"فرارو

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا