رئیس اداره ورزش و جوانان طبس گفت: مسابقات قوی‌ترین مردان ایران در رده وزنی +۱۰۵ کیلوگرم از ۲۸ بهمن تا اول اسفندماه در محل سالن ورزشی شهدای گمنام سالن ورزشی دانشگاه آزاد طبس برگزار خواهد شد.

طبس-خبرنگار یزدفردا" ایرج توتونچی رئیس اداره ورزش و جوانان طبس در نشست خبری برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان ایران در طبس گفت: مسابقات قوی‌ترین مردان ایران در رده وزنی +۱۰۵ کیلوگرم از ۲۸ بهمن تا اول اسفندماه در محل سالن ورزشی شهدای گمنام سالن ورزشی دانشگاه آزاد طبس برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان ایران افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ ورزشکار در این دور از مسابقات شرکت کنند و ۱۵ نفر عوامل اجرایی از فدراسیون و هیات بدنسازی استان حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مسابقات قوی‌ترین مردان ایران اولین مسابقه ورزشی در طبس است که به صورت آزاد برگزار می‌شود.

رسول عراقی رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام طبس و مسئول اجرایی این مسابقات گفت: مسابقات قوی‌ترین مردان یکی از ورزش‌های جذاب، پربیننده و هیجان‌انگیز است و این افتخاری است برای طبس که چنین مسابقاتی در این سطح و کلاس کاری در این جا برگزار می‌شود.

وی افزود: جناب آقای پورعلیفر رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام لطف کرده و با هماهنگی به عمل آمده با رئیس هیات استان، میزبانی این مسابقات را به طبس دادند.

عراقی در خصوص شرکت نفرات بومی استان و شهرستان در این مسابقه گفت: از بیرجند و دیگر شهرهای استان چندین نفر برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کردند. وی با بیان این که این مسابقات در رده آزاد است و همه می‌توانند از باشگاه‌ها و غیر باشگاه‌ها شرکت نمایند گفت: با توجه به این که این مسابقات انتخابی مسابقات جهانی است و کسانی که نفرات اول تا چهارم را کسب کنند به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد، بر اهمیت مسابقات طبس افزوده است.

مسئول اجرایی مسابقات قوی‌ترین مردان ایران در خصوص پخش تلوزیونی این مسابقات تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که با مدیرعامل شبکه ورزش انجام دادیم قرار شد در در چند نوبت متوالی طی بخش‌های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای مسابقات از شبکه سراسری ورزش پخش شود.

وی افزود: در خصوص پخش مسابقات در شبکه استانی نیز با پیگیری‌های انجام شده هیاتی از صدا و سیمای استان برای ضبط برنامه به شهرستان طبس اعزام خواهند شد.

عراقی گفت: در خصوص برگزاری مسابقات بر خلاف سایر شهرستان ها اصلا به درآمدزایی مسابقات توجهی نکردیم و صرفاً موضوع شناخت و معرفی شهرستان است و با توجه به این که حدود ۱۵۰ ورزشکار از سراسر کشور شرکت خواهند داشت، شرکت‌کنندگان سفیرانی برای معرفی شهرستان طبس خواهند بود.

وی افزود: پیش‌بینی شده است که حدود ۱۰ هزار لوح فشرده از این مسابقات ضبط و در سراسر کشور به هیات‌های ورزشی پرورش اندام، ادارات ورزش شهرستان‌ها ارسال شود که این یک بار تبلیغاتی خوبی هم برای شهرستان و هم برای مسابقات خواهد داشت. مسئول اجرایی مسابقات قوی‌ترین مردان ایران با بیان این که برای برگزاری این مسابقات تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است افزود: هزینه اسکان شرکت‌کنندگان در مسابقه بر عهده خودشان بوده است اما من از بعضی از اشخاص در ادارات و نهادهای شهرستان گلایه دارم که وقتی قولی می‌دهند زیر قولشان نزنند.

آقای بشری دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام طبس نیز در این نشست خبری بخش‌های این مسابقات را شامل لیفت گاری، حمل ماشین، غلتاندن لاستیک ۴۵۰ کیلوگرمی، اسکات تعادلی ۴۳۰ کیلوگرمی، حرکات سه‌گانه گوی ۱۸۰ کیلوگرمی، چمدان ۳۶۰ کیلوگرمی و گذاشتن سیلندر روی سکو، کنده فلزی ۱۵۰ و ۱۶۰ کیلوگرمی، بلند کردن گوی‌های سنگی به وزن‌های ۱۳۰، ۱۴۰، ۱۶۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ کیلوگرمی در مدت زمان ۷۵ ثانیه برشمرد.

وی گفت: این مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار می‌شود که در دور اول تعدادی حذف می‌شوند و تعداد ۳۰ نفر به دور نیم نهایی راه خواهند یافت و در نهایت ۴ نفر برتر به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا