دومین جلسه کارگاه آموزش تخصصی ویژه ائمه جماعت، با موضوع «اولویت های فقهی در بیان احکام شرعی» در اشکذر برگزار شد.

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر، دومین جلسه کارگاه آموزش تخصصی ویژه ائمه جماعت، با موضوع «اولویت های فقهی در بیان احکام شرعی» با حضور حجت الاسلام دهقان چناری در اشکذر برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام محمد پور قیومی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر در سخنانی، ضمن خوشامدگویی به حاضرین، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت. وی ارتقاء دانش ائمه جماعت عزیز  را دارای اهمیت دانست و گفت: اداره تبلیغات اسلامی با برگزاری چنین جلساتی این هدف را دنبال می کند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم دهقان چناری استاد این کارگاه ، دوره معاصر را دارای فرصت های ویژه برای تبلیغ دین دانست و گفت: روحانیت شیعه باید با به روز کردن اطلاعات و روش های خود در عرصه های اجتماعی، فعالیت دینی داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت  نقش رسانه در عصر حاضر گفت: مبلغین و مبلغات ما باید در مورد رسانه، بیش از پیش آگاهی داشته باشند. وی افزود: دنیای غرب از رسانه برای انتقال مفاهیم و اهداف خود و حتی تخریب فکر شرقی و اندیشه دینی به خوبی استفاده می کند.

 این استاد به نمونه ای از اقدامات غرب برای تخریب چهره اسلام اشاره کرد و گفت: غربی ها از طریق ساخت فیلم های غرض ورز و طراحی بازی های مختلف و همچنین به نمایش گذاشتن خشونت های گروه های تروریستی مثل داعش، در رسانه های خود، تخریب دین اسلام و شخصیت های اسلامی را دنبال می کنند.

ایشان با بیان برخی از اولویت های فقهی در میان مخاطبان مختلف، اذعان داشت: روحانیون عزیز لازم است بر روی احکام مورد نیاز بخش های مختلف جامعه، کار کنند و با تسلط بر احکام جدید در میان مردم حاضر شوند. آنها باید با گسترش مطالعات خود در موضوعات متعدد، بتوانند پاسخگوی مسائل مخاطبان باشند.

دهقان چناری ورود مبلغین در عرصه شبکه های اجتماعی و وب سایت را لازم دانست و افزود: بسیاری از مخاطبان ما، در همین عرصه ها حضور دارند.

در پایان این کارگاه، برخی از حاضرین، سوالات خود را مطرح کردند و مهمان جلسه، به سوالات پاسخ داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا