معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد ضمن کم نظیر دانستن ظرفیتها و توانمندیهای استان یزد گفت: درست است که یزد یک استان است اما به لحاظ منابع طبیعی و انسانی در حد و اندازه یک کشور عرض اندام می کند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، همایش اتحادیه صادر کنندگان استان یزد ، شنبه شب 25بهمن ماه در سالن کنفرانس تالار یزد با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، سفیر پاکستان در ایران، مدیران و صاحبان صنایع و اعضاء اتحادیه صادر کنندگان استان برگزار شد.
در این همایش معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد اظهار داشت: استان یزد به لحاظ منابع انسانی و وجود شخصیتهای مذهبی، ملی و سیاسی زبانزد است و به لحاظ منابع طبیعی نیز با وجود 50 نوع ماده معدنی دومین استان معدن خیز کشور هستیم .
محمد رضا بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم یزد به سخت کوشی و تلاش شهره هستند بیش از 850 نوع محصولات معدنی در یزد تولید می شود و در محصولات صنعتی نیز اولین تولید کننده کاشی کشور هستیم .
وی عنوان کرد: علی رغم چالشهای زیادی که در حوزه آب و بارندگی داشته ایم در بخش کشاورزی نیز تامین کننده نیازهای کشور هستیم .
بابایی ادامه : با تولید 60 هزار تن پسته در طول سال دومین تولید کننده پسته در کشور ، با تولید 90 هزار تن انار در طول سال چهارمین تولید کننده انار درکشور و با تولید 350 هزار تن محصولات گلخانه ای در طول سال سومین استان کشور در این حوزه هستیم .
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد با اظهار امیدواری به گسترش روابط دو کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران گفت: در 9 ماهه اول سال جاری مبلغ 36 میلیون دلار صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی به پاکستان داشته ایم ولی ظرفیت صادرات استان یزد به پاکستان بسیار بیشتر از این است.
بابایی اظهار داشت: بخش قابل توجه ای از تاجران خوشنام در کشورهای هند و پاکستان یزدیها هستند که در سالهای دور به علت مشکلات کم آبی استان به این کشورها مهاجرت نموده اند و امیدواریم با تعامل خوبی که بین مسئولین ایران و پاکستان وجود دارد و بستر های لازم فراهم و از این ظرفیتها و توانمندیهای ارزشمند به خوبی استفاده شود.


اقدام در جهت تسهیل صادرات به پاکستان


در ادامۀ همایش اتحادیه صادر کنندگان استان یزد در سفیر پاکستان در ایران گفت: پاکستان سومین شریک تجاری استان یزد است و از این استان به پاکستان مبلغ 50 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.
جادمانی هدف از سفر خود به استان یزد با هیات همراهش را سفر کاری و تجاری دانست و افزود: در این سفر زمینه های همکار بیشتر با تاجران و صاحبان صنایع استان مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم سهم بیشتری از واردات پاکستان به استان یزد اختصاص یابد.
جادمانی اظهارداشت: با توجه به اینکه دکتر روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر صادرات غیر نفتی تاکید دارند استان یزد می تواند نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کند و ما نیز هر گونه اقدام برای تسهیل صادرات به پاکستان از طریق استان یزد را انجام خواهیم داد.
در ادامه این همایش محمود امانت رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان یزد و تعدادی از صاحبان صنایع استان به بیان دیدگاههای خود در راستای تعامل بهتر با کشور پاکستان در حوزه صادرات پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا