اولین جلسه‌ی مجمع خیرین استان یزد با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در سالن همایش‌های باقرالعلوم یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: اولین جلسه‌ی مجمع خیرین سلامت استان یزد، با حضور نماینده‌ی ولی فقیه، استاندار یزد، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از خیرین استان در سالن همایش‌های باقرالعلوم تشکیل شد.

سیدرضا نیری در این جلسه ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل مجمع در کل کشور و همچنین استان یزد گفت: با توجه به روحیه‌ی مردم استان یزد امیدواریم این امر در استان به خوبی انجام شده و دست به دست هم دهیم و مشکلات را مرتفع سازیم.

ی همچنین افزود: در گذشته مجمع خیرین سلامت تشکیلاتی نداشت، بنده با وزیر بهداشت وقت، دکتر لنکرانی حضور مقام معظم رهبری رسیده و گزارشی از امور خیر ارائه کردیم، رهبری فرمودند زحمات زیادی کشیده شده اما این ها کافی نیست. «کار مردم را به مردم واگذار کنید» بعدها نیز از من خواسته شده تشکیلات خیرین سلامت را شکل دهم.

وی ادامه داد: در طول ده سال به جایی رسیده‌ایم که تقریباً در هر استان یک هیئت امنایی ایجاد شده و با توجه به حضور رییس دانشگاه در این مجمع، اولویت امور خیر را مجمع مشخص می‌کند.

نیری خاطرنشان کرد: با وجود مجمع خیرین سلامت، موازی کاری صورت نمی‌گیرد. امروز بیمارستان‌هایی داریم که با نیروی خیرین ساخته شده ولی اکنون بلا استفاده است.

سید رضا نیری در ادامه گفت: یزد دارالمومنین و دارالزهد است و مردم مقتصدی دارد، این مقتصد بودن به معنی این است که پول را برای امور درست خرج می‌کنند.

وی تصریح کرد: یزدی‌های انصافاً انسان‌های محسنی هستند و نه تنها در استان خودشان بلکه با نیروی خیری خود استانهای همجوار را نیز پوشش می‌دهند، اما مجمع خیرین سلامت کشور باز هم از یزدی‌ها انتظار بیشتری دارد. با توجه به مراجعه شهرهای مختلف به این استان، باید گفت یزد ظرفیت پروژه‌های خیری سلامت بیشتری دارد.

در پایان این جلسه اعضای هیئت مدیره و بازرسین مجمع خیرین با رأی هیئت امنا انتخاب شدند و آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه به عنوان رییس هیئت امنای خیرین سلامت استان یزد تعیین گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا