در مراسمی با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، معاون عمرانی استاندار،  فرمانده پلیس راه استان، فرماندار شهرستان، بخشدار خرانق، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان اردکان و تعدادی از داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر؛ ساختمان جدیدالاحداث پایگاه امداد جاده ای خرانق - یادمان شهید احمدی روشن- افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مقارن شدن افتتاح ساختمان جدید پایگاه با ایام الله دهه مبارک فجر را به فال نیک گرفت و با اشاره به مهم و ارزشمند بودن ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث افزود: در چنین مواقعی هر چه سرعت امدادرسانی بیشتر باشد احتمال نجات جان افراد در معرض خطر نیز بیشتر خواهد بود. محمدرضا تابش؛ تأمین سلامت و ایمنی مردم در جاده ها را از وظایف پایگاههای امداد جاده ای دانست و ضمن قدردانی از خدمات پرسنل، امدادگران و نجاتگران هلال احمر بر ضرورت آمادگی و آموزش کیفی نیروها در حد اعلا تأکید نمود.

 وی همکاری مکمل گونه دستگاههای دخیل در ایمنی جاده در راستای اتخاذ تدابیر قبل و بعد از وقوع حادثه و مدیریت صحنه حادثه را در ارتقاء ایمنی سفر و ترانزیت جاده ای مهم برشمرد و ظرفیت بالای سازمانی و عملیاتی جمعیت هلال احمر را با بهره گیری از توان اعضای داوطلب ممتاز عنوان کرد.

 نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وسعت زیاد شهرستان و پراکندگی بخش ها و روستاهای اردکان؛ تکمیل نیروی انسانی موردنیاز پایگاههای امدادی و تجهیز کامل آن به خودروی نجات و امکانات پیشرفته در راستای پاسخگویی مطلوب به حوادث متنوع شهرستان را خواستار شد.

 

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به فعالیت 9 پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: از این تعداد پایگاه، به لحاظ وسعت و پراکندگی شهرستان، 3 پایگاه در اردکان مستقر شده است.

دکتر حمید پارسائیان محور خرانق را بخاطر عبور زائران امام رضا(ع) یکی از مهم ترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود با توجه به بعد مسافت خرانق تا طبس، امکان استقرار پایگاه دیگری در این محور مهیا گردد.

در ابتدای این مراسم نیز جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر اردکان در گزارشی با اشاره به آمار حوادث جاده ای سال جاری در محور خرانق و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل؛ نقش و اهمیت ایجاد پایگاه و استقرار عوامل امدادی را در کاهش آمار قربانیان حوادث این محور یادآور شد و با ابراز خرسندی از رفع محدودیت و مرارت های اسکان امدادگران و نجاتگران هلال احمر مراتب قدردانی خود را از عنایت مسئولان در احداث و تکمیل ساختمان پایگاه امدادی خرانق ابراز نمود.

لازم به ذکر است ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای خرانق اردکان در زمینی به مساحت 5000 و زیربنای 380 مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال احداث گردیده است. گفتنی است شهرستان اردکان دارای سه پایگاه ثابت امداد جاده ای در محورهای مواصلاتی اردکان-نائین، اردکان-چوپانان و اردکان-طبس می باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا