سومین همایش و مسابقه افغانستان شناسی استان یزد برگزار گردید(به همراه گزارش تصویری)

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد ، مسئول برگزاری سومین همایش و مسابقه افغانستان شناسی در گفتگو با خبرنگار یزدفردا گفت:سومین همایش بزرگ افغانستان شناسی با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان و دانش آموزان افغانی با هدف ایجاد آشنایی بیشتر نسلهای دوم و سوم پناهندگان افغانی با موطن اصلی ، ارتقاء اطلاعات ملی و میهنی ، ایجاد زمینه ی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی ، گسترش فعالیت های علمی ، هنری و ورزشی ، افزایش نشاط دانش آموزان و دانشجویان و به منظور تقویت انگیزه بازگشت داوطلبانه با ابتکار اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برای سومین بار در بهمن ماه  1393  همزمان با ایام ا... دهه فجر در استان یزد برگزار گردید.

وی اظهار داشت  آشنایی با آثار تاریخی افغانستان ، خاطرات پناهندگی ، سرود های ملی و میهنی ، اجرای نمایش های هنری و ورزشی از جمله برنامه های یک روزه این همایش بوده است .

مسئول برگزاری همایش از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنری افغانستان  جهت آشنایی پناهندگان با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم افغانستان ، توانمندیهای مردم جهت بازسازی افغانستان و دست آوردهای دوران پناهندگی مشتمل بر 12 غرفه در کنار این همایش خبر داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا