در راستای حفظ و نگهداری رشته های سنتی صنایع دستی استان یزد، خانه صنایع دستی شهرستان مهریز به عنوان اولین خانه تخصصی صنایع دستی، همزمان با دهه فجر افتتاح و مقرر گردید این مکان، کانون فعالیت هنرمندان و صنعتگران در امور آموزش- ترویج و تولید باشد.

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در این مراسم که فرماندار و نماینده امام جمعه شهرستان مهریز، معاونت صنایع دستی استان، جمعی از مسئولان شهرستان و کارشناسان میراث فرهنگی حضور داشتند، پس از قرائت آیاتی چند از کلام ا... مجید، اعلام حمایت رستگاری فرماندار مهریز از صنایع دستی و ارائه گزارشی از معاونت صنایع دستی استان در خصوص برنامه تشکیل خانه های صنایع دستی، این مرکز افتتاح گردید.

 

 محمدرضا دهقان مهرجردی معاون صنایع دستی اداه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این رابطه اظهار داشت: ترویج صنایع دستی بومی به خصوص حصیر بافی و گیوه بافی جزو برنامه های اصلی استان است و در ادامه رشته احرامی بافی نیز در مناطق ییلاقی مهریز و تفت گسترش خواهد یافت.

خاطر نشان می سازد خانه صنایع دستی مهریز را خانم زارع مدیریت می نماید و اکنون رشته های بومی شهرستان در این مرکز آموزش داده می شود و به صورت زنده تولید می گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا