معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: دولت تدبیر و امید بر صیانت از حقوق شهروندی تاکید دارد و شعارها، قولها و تعهدات رئیس جمهور که مورد اقبال جامعه قرار گرفت و مردم به آن رای اعتماد دادند بخشی از حقوق شهروندی است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان یزد با حضور جانشین و بازرس ستاد صیانت وزارت کشور ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ، فرمانداران شهرستانها و مدیران کل استانی عضو این ستاد صبح چهارشنبه 15 بهمن ما در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.
در این جلسه معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: حجت الاسلام و المسلمین روحانی از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید بحث منشور حقوق شهروندی را مطرح کردند و انتظار می رود بیشتر بتوانیم در سطوح ملی و استانی بر این مهم متمرکز شویم.
محمد علی طالبی افزود: بدون شک برای تحقق این برنامه ها باید نهادهای نظارتی مبتنی بر جامعه مدنی را تقویت کنیم که در این رسانه ها ، مطبوعات و تشکل های مردم نهاد نقش مهمی را ایفا می کنند.
جانشین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان عنوان کرد: شایسته است شفافیت و پاسخگویی را در کارها و عملکردمان افزایش دهیم و اگر این اقدامات انجام شود قطعا رعایت کننده حقوق شهروندی خواهیم بود.
طالبی ادامه داد: باید ظرفیتهای مردمی را در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و ترویج عفاف و حجاب به کار گیریم و بسترهای مناسب ایجاد و تقویت فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد را در این عرصه فراهم کنیم .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: هر چند ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان به گفته مسئولین وزارت کشور در این زمینه موفق و فعال عمل کرده ، لازم است با آموزش و اطلاع رسانی مناسب مردم از حقوق خودشان آگاه شوند و عملکرد ستاد را بیش از پیش ارتقاء دهیم .
در ابتدای این جلسه مجید جوادیان زاده  مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد و دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گزارشی از اجرای برنامه های این ستاد ارائه داد و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش  استان و ورزش و جوانان به تشریح برنامه های انجام شده در ادارات خود در رابطه با صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و حجاب و عفاف پرداختند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا