نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا، دنیا را به کلاس درسی تشبیه کرد که در آن انبیاء ،ائمه و علمای دین معلمان آن و قرآن به عنوان کتاب هدایت برای سعادت بشر قرار دارد و افزود:مسلما کسانی که در این کلاس بر انجام تکلیف و وظیفه خود اهتمام ورزند در سرای آخرت سرافراز خواهند بود.

آیت الله ناصری با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) که می فرمایند : تعجب می کنم از کسانی که برای سلامت جسمشان از آنچه به آنها اسیب می زند پرهیز می کنند اما چگونه است که حاضر نیستند به خاطر ترس از آتش از گناهان بپرهیزند، دوری از گناه را یکی از نشانه های تقوا اعلام کرد.

امام جمعه یزد به  ادامه توضیح مبحث تفکر و تعقل در قرآن پرداخت و با بیان اینکه حدود 100 آیه در قرآن در زمینه اهمیت تفکر،تدبر و تعقل وجود دارد افزود:خداوند متعال از انسانها می خواهد در سخن و عمل و پذیرفتن مطالب دیگران نه تنها احساسی و از سر بیهودگی عمل نکنند بلکه با دعوت از ایشان به تفکر و تعقل از انها میخواهد با بهره گیری از این موهبت های الهی تذکر پذیر باشند.

وی با اشاره به خطبه ای از حضرت علی (ع) که در آن قدرت خداوند متعال در آفرینش موجودات ریز مانند مورچه را تبیین می کند از همگان خواست به این آفرینش متقن و روزی رسانی خدا به موجودات مختلف بیاندیشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با گرامیداشت فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی،بهمن ماه را شهرالله دانست و عنایت خدا در این ماه در سال 57 بر ملت ایران را ویژه توصیف کرد.

یار امام در دوران تبعید ادامه داد:برنامه سلطنت شاهنشاهی برای خروج محمد رضا پهلوی از ایران نه به خاطر این بود که آنها از وجود وی به عنوان شاه در ایران منصرف شده باشند بلکه می خواستند سناروی 28 مرداد را تکرار کنند و بر  همین اساس احزاب آن روز را متقاعد کردند به مردم بقبولانند که مشکل اصلی به خاطر ضعف دولت است نه شخص شاه و بر همین اساس موضوع دولت و مجلس ملی را مطرح کردند.

آیت الله ناصری ادامه داد: امام (ره) با بیان این جمله تاریخی که شاه باید برود توطئه های دشمان انقلاب مبنی بر تغییر دولت و ماندن شاه بر راس کار را نقش بر آب کرد و اصرار ایشان برای بازگشت به ایران بلافاصله بعد از خروج شاه از ایران را یک تدبیر مناسب از جانب حضرت امام دانست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به خاطرات خود در همراهی امام خمینی (ره) در نجف و پاریس اشاره کرد و به مدبرانه بودن اقدام امام برای آمدن به ایران علی رغم فشارهای داخلی و تهدیدات کشورهای مختلف که توسط دوستان و دشمان به صورت تلفنی به دفتر امام در پاریس گفته می شد اشاره کرد.

سخنرانی امام در بهشت زهرا بلافاصله پس از ورود به ایران و اعلام اینکه فرمودند: «به پشتوانه مردم دولت تعیین می کنم»، نکته دیگری بود که آیت الله ناصری در راستای از بین بردن توطئه های سلطنت طلبان از آن یاد کرد.

وی در بخش دیگیر از سخنان خود اقدام تروریستهایی که افراد بیگناه در دفتر هفته نامه شارلی ابدو را به قتل رساندند را مشابه توطئه غربی ها در ماجرای 11 سپتامبر عنوان کرد و افزود:چگونه است که در این ماجرا از دست اندرکاران اصلی این روزنامه کسی کشته نشده و حتی هیچ  مامور امنیتی علی رغم سابقه مشکلاتی که این هفته نامه داشته و قبلا از آن مکان نگهبانی می شده در هنگام حمله تروریستها وجود نداشته است.

آیت الله ناصری ادامه داد: این شبه زمانی قوت می گیرد که مشاهده می کنیم بلافاصله بعد از این اتفاق حدود 5 میلیون نسخه از این هفته نامه علیه پیامبر گرامی اسلام مطلب منتشر می کند و همه سران خبیث کشورهایی که با اسلام و انقلاب ایران اسلامی معاندت دارند مانند نخست وزیر رژیم اسراییل خود را به این رهپیمایی تشریفاتی می رسانند.

امام جمعه یزد در بخش پایانی دومین خطبه نماز جمعه این هفته به نامه بجا و اثر گذار مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا درباره مطالعه پیرامون اسلام اشاره کرد و ادامه داد:نوشتن این نامه از سوی مقام معظم رهبری مرا به یاد نامه امام (ره) به گورباچف انداخت و استفاده مناسب از زمان برای نوشتن این نامه از سوی رهبر انقلاب را نشانه امربه معرف و نهی از منکر بجا دانست.

آیت الله محمد رضا ناصری دعوت رهبر معظم انقلاب از جوانان اروپا و امریکا برای تفکر و کسب شناخت دقیق از اسلام را پاسخ بسیار مناسبی به اسلام هراسی غرب معرفی کرد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا