یزدفردا :سرویس مجموعه های  آموزشی یزدفردا :معرفی گل و گیاه:

 دیفن باخیا

ـ نام علمی: Dieffenbachia amoena
گیاهی است با برگ‌های زیبا از خانواده آراسه که در اکثر آپارتمان‌ها وجود دارد که گاهی در صورت بالا بودن سن گیاه و مهیا بودن شرایط گل می‌دهد که البته خیلی کم دیده می‌شود. و چندین نوع دارد و گیاهی مقاوم است و به دلیل سادگی نگهداری در اکثر آپارتمان‌ها دیده می‌شود.
ـ نیازها :
نور غیر مستقیم بهترین نور برای گیاه است و نسبت به نور مستقیم آفتاب حساس است و آسیب می‌بیند در صورت کمبود نور گیاه علفی و ساقه‌هایش دراز می‌شود. معمولاً در نور معمولی ساختمان خوب رشد می‌کند و به هر نوری به جز تابش مستقیم سازگار است. گیاه را هر چند وقت یک‌بار بچرخانید تا برگ‌ها به یک طرف منحرف نشود. بهترین درجه حرارت بین ۱۳ تا ۱۸ درجه است و معمولاً فقط در فصل زمستان باید در اتاق نگهداری شود و در بقیه فصول می‌تواند دمای محیط را تحمل کند البته نسبت به سرمای بیش از اندازه حساس است.
در تابستان هفته‌ای ۲ تا ۳ بار کافی است و در زمستان هفته‌ای یک بار البته چون بیشتر اوقات به دلیل آبیاری زیاد از اندازه گیاه پوسیده شده و از بین می‌رود و گیاه نسبت به خشکی مقاوم‌تر است تا آبیاری بیش از اندازه پس اجازه دهید در بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک شود. در بیشتر منازل به دلیل آبیاری بیش از اندازه گیاه از بین می‌رود. خاک برگ برای این گیاه مناسب است مخلوط یک قسمت خاک رس و یک قسمت کود حیوانی و دو قسمت برگ برای این گیاه مناسب است. زیاد‌بودن کود حیوانی باعث پوسیدگی می‌شود.
ـ ازدیاد:
جدا کردن پا‌جوش‌های ریشه‌دار و کاشتن آنها یا قلمه‌زدن ساقه برگ‌دار و بدون برگ بدین ترتیب که ساقه‌های برگ‌دار را پس از جدا‌کردن از گیاه چند ساعت تا یک روز در هوای آزاد گذاشته تا محل‌های برش خشک شود و سپس یا در یک ظرف آب قرار داده تا ریشه دهد و سپس کاشته شود یا قلمه‌ها را در ماسه باید کاشت و از قلمه‌های بدون برگ و دارای حداقل یک جوانه را به اندازه ۵ سانتی‌متر بریده و بعداز دو روز قرار‌دادن در هوای آزاد به صورت افقی طوری که جوانه به سمت سطح خاک باشد کاشت نمود تا پس از ریشه‌دار شدن آنها را در گلدان‌های جداگانه کشت نمود.
البته قرار‌دادن چند قرص ضد بارداری در خاک گلدان و یا حل‌کردن آن در آب و آبیاری گیاه باعث افزایش رویش پا‌جوش‌ها می‌شود که تکثیر آنها خیلی راحت‌تر است. البته همیشه گیاهان خود را با کودهای مایع موجود در بازار (مانند زربار) هر ۱۵ روز یک بار به نسبت‌های مشخص که از طرف تولید کننده معین می‌شود در آب حل نموده و آبیاری کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل برای گیاهان آپارتمانی‌تان با ما تماس بگیرید تا هر گونه کمکی که از دستمان برمی‌آید برایتان انجام دهم. اگر اطلاعاتی درباره گیاهان دارید با ما تماس بگیرید تا از نظرات شما در این وبلاگ استفاده شود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا