یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از کشف 82 درصدی جرائم فضای مجازی در سه ماهه نخست سال جاری در استان گلستان خبر داد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس:سرهنگ "حبیب الله رجبلی" گفت: با تلاش مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در سه ماهه نخست امسال 82 درصد كل پرونده های متشکله در این پلیس منجر به كشف گردیده و ما بقی آن تحت رسیدگی می باشد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 67 درصد از جرایم به وقوع پیوسته کشف شده بود، افزود: امسال در این راستا 82 درصد جرائم فضای مجازی در سه ماهه نخست سال جاری در گلستان كشف شد.
وی همچنین تصریح كرد: از کل پرونده های متشکله در سه ماهه نخست سال جاری 37 درصد از آن مربوط به جرائم غیراخلاقی، 33 درصد مربوط به جرائم مالی، 12 درصد مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب و 18 درصد آن مربوط به سایر جرائم بوده است.
سرهنگ رجبلی اظهار داشت: کسب منافع مالی، سرگرمی و کنجکاوی، انتقام جویی و مقاصد ضد فرهنگی و ضد اخلاقی مهمترین انگیزه مجرمان در انجام جرایم فضای مجازی می باشد.
رییس پلیس فتای گلستان در پایان با اشاره به عملکرد این پلیس در مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان شد: در طول سه ماه نخست در سال گذشته 67 درصد از جرایم فضای مجازی در سطح استان کشف شده است که در این زمینه 61 درصد از آن مربوط به جرائم مالی،18 درصد مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب، 12 درصد آن مربوط به جرائم غیراخلاقی و 9 درصد آن مربوط به سایر جرائم عنوان نمود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا