یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"جنایی:رسیدگی به پرونده مردی که به قتل دخترش متهم شده در حالی به آینده موکول شد که متهم همچنان مدعی‌ بی‌گناهی است

مردی که علی نام‌ دارد آبان سال 90 بازداشت شد، در آن زمان همسایگان علی به پلیس خبر دادند دختر بچه‌ای به‌نام نگین کشته‌ شده ‌است. وقتی پلیس به محل رسید جسد غرق در خون نگین را پیدا کرد و مشخص شد او از بلندی پرت شده‌ است.

پدر نگین که در زمان مرگ دخترش در خانه حضور داشت مورد بازجویی قرار گرفت علی ادعا کرد نقشی در قتل دخترش نداشت و دخترک بر اثر اتفاق از بلندی سقوط کرد.

تحقیقات در این زمینه ادامه پیدا کرد تا اینکه یکی از اهالی محل به ماموران گفت: «من با صدای عربده‌های علی متوجه شدم چه اتفاقی افتاده ‌است علی در تراس ایستاده ‌بود فریاد می‌زد و وسایل خانه را پرت می‌کرد اما ندیدم دخترش را پرت کند.»

وقتی مادر نگین مورد بازجویی قرار گرفت گفت: «شوهرم به شیشه اعتیاد دارد و همین مساله زندگی ما را به باد داده ‌بود.» او گفت: از وقتی نگین به دنیا آمد شوهرم مواد مصرف می‌کرد ما زندگی خوبی داشتیم و علی هم آدم خوبی بود اما اعتیادش امانمان را بریده‌ بود و خیلی  آزارمان می‌داد اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم دخترش را بکشد وقتی به خانه آمدم و دیدم دخترم را کشته ‌است شوکه شدم.
همسایه‌ها گفتند دیده‌اند شوهرم نگین را به پایین پرت کرد.

علی بعد از مدت‌ها قتل را قبول کرد و گفت: «هنگام حادثه مواد مصرف کرده‌ بودم و اصلا در حال خودم نبودم داشتم با دخترم درددل می‌کردم و به او می‌گفتم چرا زندگی ما این‌طور شد که یکدفعه او را بلند کردم و گفتم باید آبی را که زیر شوفاژ ریخته جمع کنی اما نمی‌دانم چطور شد که او را به بیرون پرت کردم. از کاری که کرده‌ام به‌شدت پشیمان هستم.»

پرونده پس از صدور کیفرخواست به شعبه 113دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد و مادر نگین برای شوهرش درخواست مجازات کرد.

او گفت: «بعد از مرگ نگین از شوهرم جدا شدم. او معتاد شده ‌بود و هرچه از او می‌خواستم مواد را ترک کند قبول نمی‌کرد و حالا هم باید تاوان کارش را بپردازد، شاهدانی هستند که شوهرم را هنگام قتل دیده‌اند و او نمی‌تواند جرمش را انکار کند.»

در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد او اتهامش را رد کرد و گفت: «من تحت فشار اقرار کردم. قتل دخترم کار من نبود و فقط یک اتفاق باعث شد نگین فوت شود او می‌خواست آب را بیرون بریزد که چنین اتفاقی افتاد.»

دادگاه در نهایت با گناهکار شناختن متهم رای بر پرداخت دیه و 10 سال حبس صادر کرد.

این حکم مورد اعتراض علی و بابک خرمشاهی وکیل مدافعش قرار گرفت.

اعتراض در دیوانعالی کشور تایید و رای نقص شد. دیوانعالی کشور اعلام کرد شاهدانی که مادر نگین ادعا کرده باید مورد تحقیق قرار بگیرند.

روز گذشته یک‌بار دیگر علی پای میز محاکمه رفت اما شاهدان در دادگاه حاضر نشدند به همین دلیل رسیدگی به پرونده به آینده موکول شد اما علی توضیحاتی را در مورد قتل داد او گفت: من دخترم را نکشتم و به‌خاطر اینکه تحت فشار بودم یک‌بار آن هم بعد از مدت‌ها به قتل اعتراف کردم.

من مهندس و دارای جایگاه اجتماعی هستم اگر می‌خواستم دخترم را بکشم در محله‌ای که پدرومادرم زندگی می‌کردند و آبروی خانواده‌ام وسط بود، این کار را انجام نمی‌دادم.

من و همسرم هفت‌سال تلاش کردیم تا بتوانیم بچه‌دار شویم نگین همه زندگی من بود اگر دوست نداشتم بچه‌دار شوم هزینه نمی‌کردم و خودم و همسرم را به عذاب نمی‌انداختم.

همسرم ناراحت است به همین دلیل هم از من طلاق گرفت او نمی‌خواهد باور کند قتل کار من نبود زمان حادثه فقط از نگین خواستم کاسه پر از آبی را که زیر رادیاتور بود خالی کند اما او به‌محض اینکه سمت پنجره خم شد پایین افتاد .

من هم می‌خواستم کمکش کنم و فریادهایم به همین دلیل بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا شاهدان به دادگاه نیامدند گفت: من اصلا خبر ندارم این شاهدان چه کسانی هستند. بنا بر این گزارش جلسه بعدی دادگاه به‌زودی برگزار خواهد شد.

روزنامه شرق

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا