یزدفردا:سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس فتا:کاربران اينترنتي مراقب افرادي که با جعل عنوان پليس سايبري اقدام به سوء استفاده از اعتماد کاربران کرده و از طعمه های خود اخاذي، کلاهبرداري مي کنند، باشند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:،ورود به عصر فناوري اطلاعات و ارتباطات، چالش‌ها و ناهنجاري هاي فراواني را فراروي جوامع بشري گسترده است.

 همزمان با تحول ابزارها و روش‌هاي زندگي اجتماعي، با تحولات چشمگيري در عرصه ارتکاب جرايم نيز روبه‌رو هستيم.

امروزه مجرمين از عناوين سازمان هاي مختلف بالاخص "پليس فتا" در برخي از اتاق هاي گفتگو، انجمن ها (forums) و وب سايت هاي شبکه هاي اجتماعي براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي کنند.

افرادي با جعل عنوان پليس سايبري و ايجاد نام هاي کاربري جعلي، خود را به عنوان افسر پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات معرفي کرده و بدين ترتيب با سوء استفاده از اعتماد کاربران به پليس، نسبت به اخاذي، کلاهبرداري و ايجاد مزاحمت براي آنان اقدام مي کنند.

قابل توجه است؛ پليس فتا براي برقراري هرگونه ارتباط با کاربران فضاي مجازي ، از عناوين و هويت رسمي و طبق اطلاعيه هاي قبلي استفاده مي نمايد.

همچنين پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا در راستاي حمايت از شبکه‌هاي اجتماعي داخلي و تعامل سازنده با کاربران و فعالان فضاي مجازي و همچنين در پاسخ به درخواست‌هاي مکرر کاربران و مخاطبان وب‌سايت اينترنتي مبني بر راه‌اندازي صفحه رسمي اين پليس در شبکه‌هاي اجتماعي داخلي، اقدام به ايجاد صفحه رسمي خود در شبکه‌هاي اجتماعي کلوب ، فيس‌نما ، آپارات،نت ايران،دل شکسته و هم ميهن به آدرس هاي ذيل کرده است.

1- http://www.cloob.com/cyberpolice.ir

2- http://facenama.com/cyberpoliceir

3- http://www.aparat.com/cyberpolice.ir

4- http://www.netiran.com/cyberpoliceir

5- http://www.delshekaste.com/cyberpoliceir

6- http://www.hammihan.com/cyberpolice.ir

در پايان پليس فتا از شهروندان و كاربران اينترنتي مي خواهد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضاي سايبر نظير جعل عنوان،کلاهبرداري هاي اينترنتي ، وب سايت هاي جعلي ، سايت هايي با محتواي مجرمانه و مغاير با شئونات اسلامي و ... مراتب را با ارايه مستندات مربوطه از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما و يا با ايميل semnan_fata@police.ir به پليس فتاي استان سمنان اطلاع دهند .

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا