حمله خمپاره ای به جنوب شهر تکریت یک کشته و پنج زخمی بر جا گذاشت .
یک منبع پلیس استان صلاح الدین عراق گفت منطقه بلد در جنوب شهر تکریت بعد از ظهر امروز هدف چند گلوله خمپاره افراد مسلح قرار گرفت و یک غیر نظامی کشته شد و پنج تن دیگر زخمی شدند .
منبع پلیس استان صلاح الدین که خواست نامش فاش نشود ، افزود دو نفر از زخمی های حمله خمپاره ای به منطقه بلد کودک هستند .
به گزارش پایگاه خبری الوسط از تکریت ،عناصر تروریستی وابسته به گروه دولت اسلامی در عراق و شام در مناطق الرواشد و عزیز بلد در شمال شرق شهر بلد مستقر هستند .
منبع پلیس تاکید کرد درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی و ارتش عراق با عناصر تروریستی و تکفیری داعش در برخی مناطق استان صلاح الدین با شدت ادامه دارد و در روزهای گذشته شمار زیادی از نیروهای طرفین درگیر کشته یا زخمی شدند .

 

اعلام آمادگی زنان کربلا برای نبرد با داعش

 

منابع مسئول در استان کربلا با بیان اینکه تعداد نیروهای داوطلب مردمی برای نبرد با داعش در این استان به 25 هزار نفر رسیده اعلام کردند که زنانی که برای این امر داوطلب شده اند در امور کمکهای اولیه و بکارگیری سلاح فعالیت خواهند کرد.
خبرگزاری مهر: "عقیل الطریحی" استاندار کربلا اعلام کرد: تعداد کسانی که برای نبرد با داعش داوطلب شده اند به 25 هزار نفر می رسد که در میان آنها زنان نیز وجود دارند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 1500 نفر از داوطلبان انتخاب و برای نبرد با داعش به التاجی، سامرا و بغداد اعزام شده اند.

استاندار کربلا خاطر نشان شد تاجران و سرمایه داران ساکن کربلا آمادگی خود را برای ارائه حمایتهای مالی از آموزش نظامی نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی اعلام کرده اند.

وی همچنین بر ضرورت نظارت دولت بر استفاده از تسلیحات و آموزش داوطلبان تأکید کرد.

از سوی دیگر"جمیله عبدالمحسن" مشاور استانداری کربلا اعلام کرد که حدود 100 زن برای همراهی ارتش و نیروهای امنیتی در مقابله با داعش داوطلب شده اند و استانداری تصمیم دارد با ارائه آموزشهای لازم در خصوص کمکهای اولیه و استفاده از تسلیحات نظامی به آنها در طی پنج روز، این زنان را به مناطق درگیر اعزام کند.

23 عضو داعش در فلوجه کشته شدند

یک منبع پلیس استان الانبار عراق روز پنجشنبه اعلام کرد 23 تن از عناصر تروریستی داعش در حومه شهر فلوجه کشته شدند .
منبع پلیس گفت نیروهای امنیتی عراق در درگیری با عناصر داعش در منطقه عامریه 23 تن از اعضای این گروه تکفیری را کشتند و پنج دستگاه خودروی انان را منهدم کردند .
به گزارش خبرگزاری سومریه نیوز از الانبار ، در همین حال قاسم عطا فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنج شنبه اعلام کرد ارتش عراق دست کم 104 تن از افراد مسلح را در استان های نینوا ، الانبار و بابل به هلاکت رساند و تعدادی از خودروهای آنان منهدم کرد .

 

رای مقابله با داعش به معارضان سوری کمک کنید/داعش دو رهبر مخالفان سوريه را هم كشت

 گروه بين الملل: سازمان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که خودروی بمب گذاری شده ای که توسط دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در شرق سوریه منفجر شد باعث کشته شدن دو تن از رهبران مخالفان سوری و زخمی شدن 5 نفر دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داعش مدتی است که بر منطقه دیر الزور استیلای کامل دارد و به تبع آن کار استخراج نفت از این منطقه را نیز تحت کنترل خود دارد. درگیری جریان های مخالف سوری با یکدیگر ظرف ماه های اخیر باعث کشته شدن دست کم 600 نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد و ده ها هزار نفر نیز از خانه و کاشانه شان آواره شدند.

از سوي ديگر، کاخ الیزه با انتشار اطلاعیه‌ای از کشورهای غربی و برخی دولت‌های عربی حوزه خلیج فارس خواست تا در سایه حوادث عراق از گروه‌های مخالف داعش در سوریه حمایت بیشتری کنند.
کاخ ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای از تمام کشورهای غربی و کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس که مخالف بشار اسد رئیس جمهوری سوریه هستند خواست تا در سایه حوادث عراق از گروه‌هایی که با "جهادی‌ها" (تروریست‌های داعش) در سوریه در نبرد هستند حمایت بیشتری انجام دهند. دفتر فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه همچنین از آمادگی این کشور برای مشارکت در این تلاش‌ها خبر دارد. فرانسه همچنین با ارائه کمک‌های غیرکشنده به معارضان سوری موافقت کرد هرچند بعید دانست که ارائه سلاح‌های سنگین بتنواند موازنه قوا را در میدان نبرد تغییر دهد.

 

رمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:

 

گروه تروریستی داعش قصد مخدوش کردن چهره اسلام را دارند

 

ساوه- ایرنا- فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: گروه تروریستی داعش با توطئه و هدایت دشمنان قصد مخدوش کردن و ضربه زدن به چهره اسلام را دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ˈغلامعلی ابوحمزهˈ عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در ساوه افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا آنان را بعنوان ابزاری برای قتل عام و جنایت علیه مسلمانان بکار گرفته اند.


وی بیان کرد: گروه ضد اسلامی داعش پس از آموزش افکار و تفکرات اسلام آمریکایی دست به چنین جنایاتی در منطقه زده اند و نمی دانند که با این اقدام آب در آسیاب دشمنان می ریزند.

سردار ابوحمزه ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف استکبار برای طراحی چنین نیرنگ هایی در میان کشورهای اسلامی، شکست های مختلف در منطقه به دلیل اقتدار و نقش سازنده ایران اسلامی است.

وی گفت: استکبار جهانی در طول 35 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد در مقابل کشور ما در عرصه های مختلف دچار شکست شده و امروز نیز قصد دارد با مدل سازی اسلام جدید، به این دین مبین لطمه بزند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام و انقلاب می خواهند اسلام آمریکایی را طراحی و به مسلمانان عرضه کنند چون آنان هراس دارند که کشورهای اسلامی دیگری مانند انقلاب اسلامی در منطقه شکل بگیرند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان این که مستکبران با استفاده از رسانه های در اختیار، جنایات گروه تروریستی داعش را به عنوان اسلام خشن در دنیا معرفی می کنند، اظهار کرد: دشمنان برای حفظ منافع خود در کشورهای اسلامی و منطقه از انجام هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

سردار ابوحمزه در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهید چمران پرورش یافته اسلام نبوی و علوی بود که با استفاده از قوه عقلانیت، معارف اسلام را به خوبی شناخت.

وی افزود: موفقیت های شهید چمران در تولید علم و عرصه های مختلف به دلیل ایمان و پیروی او از ولایت فقیه بود که امروز نیز باید با پیروی از این الگو بتوانیم چمران های بسیاری را پرورش دهیم.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه در این مراسم گفت: شهید دکتر مصطفی چمران در عرصه جنگ، رزمنده ای شجاع و یار همیشگی مستضعفان و دشمن مستکبران بود.

ˈمحمد بهاروندˈ افزود: امروز شاهد اقتدار و عزت نظام در تمام عرصه ها هستیم و خون شهدای گرانقدر و فداکاری آنان موجب افتخار و سربلندی امروز کشور شده که بدون تردید شهید چمران در این میان دارای ویژگی های منحصر به فردی بود.

به گفته وی، شهید چمران دانشمند و اندیشمندی بزرگ بود که علم و عمل را با هم پیوند زد و با تفکر عرفانی در عین تحصیلات عالیه در جنوب لبنان و جبهه های ایران به دنبال گمشده اعتقادی خود بود.

وی گفت: شهید چمران الگویی تمام عیار در عرصه های علمی و ارزشی است و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگ و انتقال ویژگی های آن به نسل جوان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران عصر پنجشنبه با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در سال اجتماعات سپاه ناحیه ساوه برگزار شد.

شهید چمران پس از سال ها مجاهدت و تلاش در راه خدا 31 خرداد 1360 در مصاف با ارتش بعثی عراق در منطقه دهلاویه در جنوب غرب سوسنگرد به شهادت رسید.

 


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا