یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس:مقاوم سازی فكری مردم یك از عوامل موثر در كاهش تلفات و خسارات جنگ نرم است و بدان معناست كه افكار عمومی همیشه سپری به همراه داشته باشد تا از ضربات مصون بماند.

راه اندازی شبکه های ماهواره ایی، حاکی از رویکرد توسعه و تقویت بهره‌برداری از این ابزار جنگ نرم علیه مبانی و ارزش‌های فرهنگ دینی و ملی است که بیشتر در قالب برنامه‌های اجتماعی و به ظاهر غیرسیاسی دنبال می‌شود.

این هدف با پخش فیلم‌ها و سریال‌های بدون سانسور و یا موسیقی‌های مبتذل تولید شده توسط خوانندگان کوچه‌‌بازاری در خارج از کشور با ترویج فرهنگ غربی، ‌دنیاگرایی و ضدیت با مبانی و احکام دینی و تحقیر فرهنگ‌ ملی‌دنبال می‌شود.

راه‌اندازی این شبکه‌ها ریشه در عوامل زیر دارد:

1 ـ نگرانی از رفتار مقاوم‌ و پایداری مردمی که ریشه در باورها، عقاید و ایمان دینی و روحیه سلحشوری و بیگانه‌ستیز دارد و تغییر آن مستلزم مبارزه با این خصلت‌های برخاسته از فرهنگ دینی و ملی مردم ماست و رسانه یکی از ابزار انجام چنین تغییری است.

2 ـ ناکام ماندن توهم انقلاب رنگی

3 ـ فرار بخشی از عناصر فکری فریب‌خورده

4 ـ بی‌اثر شدن برخی از شبکه‌های تلویزیونی قبلی، لذا برخی از شبکه‌های جدید در واقع جایگزین آن شبکه‌ها به حساب می‌آیند.

مقاوم سازی فكری مردم برای كاهش خسارات جنگ نرم

مقاوم سازی فكری مردم یك از عوامل موثر در كاهش تلفات و خسارات جنگ نرم است و بدان معناست كه افكار عمومی همیشه سپری به همراه داشته باشد تا از ضربات مصون بماند.

سپر فكری باعث می‌شود كه القائات دشمن به باور مردم تبدیل نشود در بهترین حالت، فكر مقاوم، جوسازی‌های دشمن را به عنوان سم تلقی كرده و خود را از آن دور نگاه می‌دارد و یا اجازه رسوب شدن در ذهن و تبدیل شدن به باور را نمی‌دهد.

مقاوم‌سازی فكری یك كار فرهنگی است و باید در یك پروسه دراز مدت پیگیری شودولی كاربرد آن به عنوان پدافند غیرعامل در زمان جنگ نرم است که مسئولین فرهنگی می‌بایستی بتوانندنقاط حمله دشمن را پیش‌بینی کنند.

مذهب شیعه و آموزه های انقلاب اسلامی از نظر مقاوم سازی فكری بسیار غنی است و توجه به این آموزه ها توانسته است شیعه را در طول قرنهای متمادی از تاثیرات عوامل مخرب در امان نگاه دارد. به عنوان نمونه، به تعدادی از این آموزه ها اشاره می كنیم:

الف- قران كریم می فرماید: "خداوند از مومنین حمایت می‌كند. " این باور باعث می شود كه مومنین بزرگ‌نمایی دشمن را به هیچ انگارند دشمن در بسیاری از مواقع با بزرگنمایی خود در صدد ترساندن مردم است اگر مردم باور داشته باشند كه خدای متعال از آنها در مقابل دشمنان حمایت می كند، دیگر ترسی از دشمن نخواهند داشت.

ب- سیدالشهدا(ع) زندگی پر ارزش خود را برای اسلام فدا كرد، ما همیشه خطاب به ایشان میگوییم. "یا لیتنا كنا معكم فنفوز فوزا عظیما. ای كاش ما با شما بودیم و با شما شهید شده و به رستگاری میرسیدیم." این باور نه فقط ترس از كشته شدن را كاهش می‌دهد، بلكه بجای آن انتظار فوز شهادت را جایگزین می‌كند آیا كسی كه این باور را داشت، از تشرهای دشمن می‌هراسد؟

ج- جمله تاریخی امام خمینی رحمه الله مبنی بر اینكه آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند، ضعف این قدرت استكباری را در مقابل ملت مسلمان ایران به چالش می‌كشد این همان ترجمه آیه "ان كید الشیطان كان ضعیفا " است سابقه سی ساله انقلاب این امر را تایید كرده است.

پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا