یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس:رییس پلیس فتا استان قم با اشاره به دور اول سفرهای تابستانی تاکیدکرد: مسافران اطلاعات سفرشان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس:سرهنگ "حسن محمد رضایی" بر عدم دریافت بلوتوث‌های ناشناس در مکان‌هایی مانند اتوبوس، قطار و... تاکید کرد و گفت: مردم باید از خرید گوشی و سیم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمینان ندارند پرهیز و در صورت خرید قبل از استفاده آن را به طور کامل به تنظیمات کارخانه ریست کنند.

وی افزود: شهروندان از قرار دادن تصاویر و فایل ها خصوصی بر روی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپ تاپ پرهیز کرده و به دقت مواظب دستگاه‌های حامل داده، شامل گوشی تلفن همراه، دوربین عكاسی و هرنوع حافظه جانبی همراه خود باشند .

رییس پلیس فتا استان قم از عدم اطلاعات مهم مالی و شخصی در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌های عمومی تاکید کرد و گفت: قبل از شروع کار با دستگاه ATM کیبورد و دهانه ورود کارت را بررسی کرده تا دستکاری نشده باشد.

رضایی از مسافران خواست، اطلاعات سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و پس از اتمام کار در کافی‌نت‌ها از حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج و تاریخچه مرورگر را پاک کنند.

رئیس پلیس فتای قم اظهار داشت: بر روی لپ تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی خود (بایوس، سیستم عامل و فایل‌های حساس) رمز عبور قدرتمند گذاشته تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن، اطلاعات آن به راحتی قابل سرقت نباشد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا